Sju kvar

Sju arbetsdagar, sen stämplar jag ut för sommaren. Och dagarna går fort eftersom det finns hur mycket som helst att göra på jobbet. Jag har lovat att inventeringen ska vara klar innan jag går på föräldraledigheten men det blir knivigt eftersom det aldrig blir någon tid över till det. Ingen ersättare för mig har vi fått tag på heller...dom mörka molnen hopar sig på lagerhimlen. Men den 1:a juni skiter jag i det, då blir det hakuna matata.

Tänk om det kunde vara sånt här väder lite då och då i sommar. Allt blir bättre när solen skiner...förutom i fula bilen vars fläkt är automatinställd efter årstid. På vintern blåser det isande vindar ur fläkten och på sommaren kör den varmluft. Det gör mig irriterad...så pass irriterad att jag ska skriva upp dom fyra saker som irriterar mig mest just nu.

4:e plats - Big Brother
Tar det inte slut snart så att Carolina kan hitta andra, viktigare saker att styra sin fritid efter?

3:e plats - Gotye -  somebody that i used to know
Dom tio första gångerna gillade jag låten, tyvärr verkar ALLA fortfarande gilla den även efter att dom hört den 378 ggr. Det kalla kårar längs ryggen när jag hör plinkandet i början. Och vad är det för namn sedan?

2:a plats - sandlådan
Lagom till att barn nummer ett har lärt sig att sandlådan heter just "sandlådan" eftersom det är lådan i vilken sanden ska befinna sig så attackerar barn nummer två. Äta sand, sprida sand, kasta sand eller bli ett med sanden. Jag hatar sandlådan!

1:a plats - Fula bilens "klimatanläggning"
Fyyy, fula bilen. Stygg fula bil!


Idag har vi haft två "bebisar" till och från. När Theo blivit buren har Kian velat bli buren och dessutom insisterade Kian på att få sitta i Theos matstol. När sedan Theo skulle försöka äta själv kladdade han mest med händerna vilket förståss ledde till att Kian körde ena handen rakt i potatismoset.
-Men Kian, sådär gör man väl inte? Du kan väl äta med kniv och gaffel? Nu blev du ju alldeles kladdig!
-Det är ingen fara mamma, jag kan slicka. Svarade Kian glatt och skickade i andra handen i tallriken.
En längtar till föräldraledigheten, den andra ifrån den :)

Godnatt!


/Jon

Kommentarer
Postat av: Carolina

Ne men hallå där!!...Big brother styr inte min fritid det minsta, jag kollar ju alltid på TV4 play när det finns tid för det!! Inte ens varje dag juh!! (ibland kollar jag dubbelavsnitt varannan dag ist) ;D

2012-05-22 @ 22:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0