Det är boobs på TV!

Jag läste om gårdagens inlägg och tog mig en funderare på hur kul det var att läsa egentligen.
Svaret var förståss: inte alls!
Därför gör jag ett nytt försök idag och skriver om något helt annat. Jag ska se om jag kommer på något kul som hänt sen förra veckans inlägg...kanske bjussar jag lite på mig själv också.
 
Ungarna är för härliga, dom röjjer runt och hittar på massa bus hela tiden, dessutom börjar dom bli smått användbara också. Theo är tex en hejjare på att hämta mina tofflor, han kommer stickandes med dom oavsett om jag vill ha dom eller inte. Han plockar upp småskräp och Carolinas tops som hon sprider omkring sig i badrummet, ibland plockar han tom upp sina egna saker(!) Kian är inte fullt lika intresserad av att hjälpa till, han lånar damsugaren ibland men det är mest för att använda den på sina egna kläder eller händer. Lika tråkigt som han tycker det är att städa, lika kul tycker han det är att plocka fram...han är med andra ord precis som jag när jag var liten.
Men i helgen trodde jag att jag hittat ett användningsområde för honom, jag blev väckt av att han ropade:
"Pappa! Det är boobs på tv!"
"Va?" Svarade jag yrvaket medans jag funderade på om han verkligen kunde visa sig vara så användbar.
"Ja! Boobs! Som du tycker om!
Yes, det här blir en bra start på dagen! Jag hastade till soffan och insåg att det var barnprogram...Dora utforskaren och hennes apkompis med stora röda stövlar vid namn Boots. Rätt okej ändå, när jag sagt till Kian att jag gillar Boots så menar jag det....
 
Kian har börjat komma ner på nätterna, det är tydligen läskigt på hans rum...och vem har inte haft en sådan period. En natt när både jag och Carolina låg efter med sömnen och Kian rumlade in beslöt jag mig för att lägga mig i hans säng istället. När jag kom upp insåg jag att jag borde tagit med kläder ur garderoben för att inte väcka dom onödigt tidigt på morgonen. Jag tänkte precis gå ner då jag kom på att jag hade en svarttvätt i tumlaren och på tork - 99 gånger av 100 skulle jag hittat både strumpor, kallingar och t-shirt där.
Jag vaknade, jag snoozade och plötsligt hade jag jättebråttom. Givetvis var detta den hundrade gången. Strumpor - check, t-shirt - check, kalsonger - ...inte check.
Normalt sett chansar man ju utan men eftersom gylfen på mina jobbyxor lever sitt eget liv då byxorna saknar sin knapp var det inte ett alternativ. Skulle jag tvingas väcka Carolina och Kian eller skulle jag komma på en genialisk plan?
Vänta, var det inte ett par kalsonger som låg längst in i tumlaren...nej, det var Carolinas trosor...hmm. I knew what I had to do.
Dagen gick hyfsat smärtfritt...Carolinas underkläder får plus för materialet men minus för passformen. Jag kunde ha mörkat historien och den hade gått obemärkt förbi. Men eftersom jag sett avsnittet av vänner där Phoebe övertygar Joey om att kvinnor går igång på en kille som vågar sig på damunderkläder så berättade jag...
Till min stora förvåning blev Carolina knappt tacksam över min stora uppofring för att hon skulle få sova lite längre, tänd blev hon inte heller men det var mindre förvånande.
Få inte för er något, det är inte så att jag springer runt i trosor hemma så fort barnen lagt sig...springer jag runt hemma så gör jag det i enbart tofflor, men nu har jag iaf provat...det var inget för mig.
 
Inte blev det någon Röjar-Ralf i helgen heller. Jag hade laddat sedan tisdagen då jag fick idén att bjuda Kian på bio. Jag skulle överraska honom på fredagen men han var inte ens hälften så entusiastisk som jag.
"Kian, skulle du vilja följa med mig på bio idag?"
"Vad är det för film då?"
"Röjar-ralf, det är film om TV-spel" ...Jag slog på trailern.
"Äh, den är inge rolig...har dom inte Bilar?"
Är det att visa tacksamhet? Man ska väl bli själaglad om man får gå på bio med pappa. Om inte barn existerar för att vuxna ska ha en ursäkt att titta på tecknad film, vad ska man då med dom till? ...Och vem kollar Röjar-Ralf med mig?
 
Vart är värden på väg?
 
Natti/ Jon
 

Kommentarer
Postat av: *

Haha! Carolina verkar lite tråkig tycker jag. Det är aldrig för sent att byta ;)
Vart ska ni på lördag?

2013-03-01 @ 21:57:33
Postat av: Jon

Nä, något byte är väl inte aktuellt riktigt än. Även om vi kanske inte ligger på samma nivå på alla plan så är det väl aldrig för sent att ändra på sig :)

Blev Satin i ca en timme tillslut, det var lagom för någon som börjar bli till åren.

2013-03-03 @ 22:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0