Kick ur ass

"Haha, det här är ju underhållning", "Du ser ju till och med klumpig ut när du spelar" - Så lät det dryga 30 minuter in i min och Carolinas Super Marioutmaning. Så långt var allt frid och fröjd i en tävling som Carolina för ovanlighetens skull räknade med att vinna. För trots att jag har TV-spelandet i ryggraden så kan jag erkänna mina brister när det gäller NES...förutom på Mega Man, där är jag kung!
...Och Carolina är duktigt, det dröjde 25 minuter innan hon förlorade sitt första liv så jag ens fick börja spela. Och när jag väl fick spela så dröjde det 5 minuter innan jag klantdog och blev hånad. Det fortsatte på utklassningsstigen...tills det plötsligt tog stopp, hon körde fast på en bana och i takt med att jag kröp närmare tilltog paniken. Väl ikapp såg mina försök betydligt vassare ut än Carolinas och med mitt sista liv sträckte jag fram vinnarskallen och klarade banan. Sorry gumman, när det gäller tävlingar här hemma finns det en stjärna som lyser lite starkare.
 
Idag är jag trött. Igår åkte jag över till Johan för att äta lite ölkorv och kolla lite film. Vi såg "Rare exports" och jag kan fan inte sätta en etikett på filmen, men bra var den....FINSK! Så kan man beskriva den! Vi lirade lite Colonial marines innan vi slog på någon annan rulle medans vi gaggade lite. Sen gaggade vi lite mer och plötsligt var klockan 03.30...herrejises. Jag drog hem och fick mina två timmars sömn, drog en powerking och tog hand om barnen. Efter en tretimmars powernap mitt på dagen känner jag mig med i matchen igen. Inlägget blir lite hafsigt sammansatt eftersom jag försöker ta in deltävling tre av melodifestivalen samtidigt. Jag funderar på om dom får välja sina egna "inmarchlåtar" och om dom får det, varför tar dom så bra låtar? Hur följer man som amatörtomtar upp underbara Uprising? State of Drama sjöng bääää, bääääää, bäääääääääää....och gick vidare. Det blir inte bättre och bättre för vare år.
 
 
Gonatt!
 
/Jon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0