Vad är du för någonting?

 Ännu en helg är avklarad och en ny arbetsvecka väntar.
 
I helgen lyckades jag med någonting så fantastiskt som att spela en hel inomhuscup i fotboll utan att stuka en fot, sträcka mig eller på något annat sätt skaffa mig fysiska handikapp. Bara det är värt en liten applåd! Dessutom mäktade jag med att göra ett mål...som målvakt, vilket innebär att jag tangerat inomhussäsongens målskörd som utespelare. Föga smickrande. När vi ändå talar om saker som var föga smickrande kan jag i förbifarten nämna att vi i Garphyttan lag 2 förlorade dubbelt så många matcher som vi vann under cupen, att vi på sex matcher hann med att göra tre självmål och att jag själv assisterade till tre av motståndarlagens mål. Whoopie!
 
Jag har hunnit med annat också. Jag har vart kulturell! På bara en kväll läste jag ut den kritikerrosade bestsellern "Mamma mu får ett sår" samt det otroliga välskrivna verket "Kackel i grönsakslandet". Jag toppade det hela med att avnjuta den storslagna skildringen av en mans trägna kamp mot rådande orättvisor - "Nacho libre" till tvättvikningen...slå det om ni kan.
 
När jag kom hem idag möttes jag av Theo iförd simglasögon, han hade tydligen haft dom större delen av dagen. Ibland satt dom i pannan, ibland hängde dom runt halsen men för det mesta tjatade han om hjälp för att få dom tillrättade över ögonen. Tillslut fick han kläm på det också och travade nöjd okring i huset så länge ingen försökte ta av honom sina älskade glasögon. När det var läggdags gick han motvilligt med på att byta glasögonen mot vällingflaskan, gott så.
 
 
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0