Värsta dagen i år

Godafton bloggläsare och annat löst folk!
 
Idag har det varit en skitdag, årets överlägset värsta dag hittills!
 
Jag toppade näligen veckans snittsömn på ca 4-5h/dygn med att inte sova alls i natt. Jag slummrade till när jag läst klart för Kian vilket sedan höll mig vaken mellan 23.15 och 00.35, då gick jag upp och började om. Drack ett glas mjölk, läste lite i NA och borstade tänderna igen, vid ett-tiden kände jag hur jag höll på att sjunka in drömmarnas rike. Precis då dök Kian ned bredvid mig och ville vara sovkompis, hans sedvanliga sparkande och buffande följdes av en del hostande och när klockan var 02.30 låg jag fortfarande sömnlös. Då vaknade Theo och ville ha påfyllning i sin flaska, lagom till att det var dags att krypa ner igen kände jag till min fasa att jag piggnat till lite. I kombination med stressen över sömnbehov då jag skulle spendera dagen själv med barnen blev det för mycket. Det blev en hel del vändande och vridande...men ingen sömn.
 
Jag vaknade med alla symptom på sömnbrist som man kan tänka sig: Ett illamående som hållt i sig konstant dagen igenom, huvudvärk som aldrig förut, leder stela som frysta fiskpinnar samt att jag svettats konstant. Jag kan inte minnas att jag någon gång luktat så mycket babianhane i hela mitt liv. Nässköljarens inverkan på mitt luktsinne är med andra ord inte bara positiv.
 
Jag gjorde mitt yttersta för att det inte skulle gå ut över barnen men det var inte så lätt när det flimrade för ögonen varje gång jag ställde mig upp. Jag bokstavligen talat kröp runt i huset för att på så sätt vara med där jag kunde. På så sätt kunde jag vara med och bygga tågbana en lång stund tills Godzillas (Kian och Theo) beslutade sig för att göra slarvsyllta av vårat lilla samhälle. Däremot hade jag ingenting att sätta emot när barnen spred toapapper, eller djurspår som dom kallades, runt hela nedervåningen. Jag nöjde mig helt enkelt med att fråga om det var pappersdjur som gjort papperspåren, men det finns tydligen inga sånna. Dumma mig, det borde jag ha vetat! Dagens sista order gav jag vid tvåtiden "riv ut vad ni vill bara ni är försiktiga och snälla mot varandra".
 
Sagt blev gjort:
Dom tog kort med en gammal kamera dom fått ärva av Carolina, dom lekte pirater, dom byggde en båt av alla soffkuddarna samt alla filtar dom kunde hitta, dom tältade i min säng...innuti mitt täcke som dom fyllt med alla nödvändigheter man kan tänkas behöva när man tältar. Täcket såg jävlarimig ut som tomtens säck till bredden fylld med leksaker, dom tältade i mitt lakan och slutligen också under min bäddmadrass. Dom lekte kuragömma i Carolinas garderob och dom klättrade på mig när jag var tvungen att knäböja för att inte svimma pga flimmret.
Jag skulle kunna fortsätta...
MEN dom VAR snälla mot varandra och dom VAR försiktiga med varandra, vad mer kan man begära en dag som denna?
 
Vid läggdags somnade dom till Boog och Elliot, jag hann knapt gå och ställa tillbaka tandborstarna innan det var dags att bära in dom.
 
Nu är det dags för mig att ta en dusch innan jag önskar en tidig godnatt, imorgon tar jag revanch på mig själv. Så gonatt på er!
 
...och god fortsättning på det nya året!
 
/Jon
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Du var duktig/snäll som plockade undan efter dem! :)

2013-01-03 @ 20:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0