Ny dag, nytt försök

Att blogga med mobil igår gick sådär, problemet kanske inte gäller alla mobiler men det hjälper ju inte mig som valde den man fick "gratis" när man band upp sig för 24 månader. Ny dag, nytt försök och nu sitter jag vid ett riktigt tangentbord på vilket det till skillnad från mitt därhemma inte fattas en massa tangenter. Vardagslyx.
 
Ny dag, nytt försök var även titeln på förmiddagens löppass i mellsta. Tråkigt nog blev det en uppvisning i tunga ben och dåligt löpsteg, vilket var väntat med tanke på att dom redan trötta benen fick fler kilometer i sig igår. Glädjande var att viljan iaf var med mig och att jag skrapade ihop ytterligare en mil här på träningslägret i Borlänge. Ett träningsläger som förresten bjuder på alldeles för mycket gott att äta för att formkurvan ska peka åt rätt håll. I morse lovade jag mig än en gång att det skulle vara slut på gottandet men det är himla svårt när rabarberpajen dukas fram...och man vill ju inte vara ohövlig. Det får lösa sig när jag väl kommer hem.
 
Idag var vi i Valsan igen och jag har skrattat gott åt Kians retorik. Han har börjat prata precis som barnen i det där gamla programmet på TV när barn hade kluriga förklaringar på ord som man skulle gissa.
"Pappa! Vet du vad jag såg? Sånna där som är många, och som arbetar, och som har små små fötter!"
"Pappa? Kan vi inte leta efter sånadär som är röda och som man kan hitta bredvid vägen?"
Dessutom hade jag jättemysigt med Theo i vår madrasskoja som vi byggde i stugan, där låg vi under ett täcke och han viskade att vi måste vara tysta och att han var tvungen att hålla i mig för att inte lejonen skulle komma och ta mig.
Snacka om härliga tider!
 
Här kommer bilderna som vid gårdagens mobiluppladdningsförsök låste hela inlägget och lämnade det halvfärdigt:
Blickar upp mot stugan
 
 Blickar ut över sjön
 
 Blickar över..en fika på stranden
 
 

Då var det dags att duscha efter kvällens extrainsatta långpromenad, ett tappert försök att uppväga dagens kostintag på träningslägret. Pannkaka, muffins, paj och pizza...en glass slank det ner också, INTE helt enligt kostcirkeln.
 
Förresten, dom som är många, som arbetar och har små ben är en myrstack.
Och dom röda man hittar efter vägen är smultron.
Nu slipper ni ligga sömnlösa över det.
 
Natti, natti!
 
/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0