Från klarhet till klarhet

Så hann min skadade höft bli tillräckligt rehabiliterad för att jag skulle tycka att det var en bra idé att kränga på mig gamla målvaktstights size "för små" till årets första inomhusträning. Nya thights med rejäla höftskydd är beställda men inte anlända. Men inte nog med att jag tvingades lida av pung-kraftigt-i-kläm träningen igenom, dessutom åkte jag på en släng av "dubbel knäskål" efter en till synes harmlös duell. Ska det vara såhär framöver? Ska alla smällar som renderade ett pytteblåmärke för ett par år sedan leda till 50% invaliditet i en veckas tid bara för att man snart är 30? Fuck if it does, jag planerar fortfarande att spela vidare tills jag måste bäras av plan.
 
 
 
 
Efter en lång period av jobba-hämta på dagis-laga mat-diska-tvätta-sova-jobba-hämta på dagis-laga mat-vika tvätt-städa-sova-jobba så tror jag bestämt att Carolina blev orolig för mig. Idag låg det nämligen en lapp på diskbänken när jag kom hem - med uppmaningen att inte spendera kvällen på tråkiga vuxensysslor. Först blev jag konfunderad men efter ett tag fick jag tummen ur, beställde en kebabpizza och avnjöt en dokumentär om Hugh Hefner i bara kalsongerna. Där snackar vi livskvalité.
 
Vi var ju faktiskt och avnjöt lite livskvalité i helgen också. Weekend på hotell Aprilvägen med sovmorgon, bastubad och god mat... farbror Mats 50-års kalas hann vi med till på köpet.
 
 
För er som undrar hur det är att vara jag kommer här ännu en bit att lägga till pusslet.
Du vet att du är Jon Fredborg när:
Du hastar in i köket för att hämta matlådan du glömt, du slänger igen kylen och eftersom du har bilnyckeln i handen finner du det naturligt att blippa på knappen för att låsa kylskåpsdörren. Istället för att stanna till och tänka "det blev ju lite tokigt det där" så reagerar du på att kylskåpet inte blinkar och klickar till som centrallåset brukar göra när man blippar. Du tänker att det troligtvis har att göra med att batteriet i nyckeln blivit lite slött, pekar ordentligt med nyckeln mot kylskåpet och trycker en gång till på knappen...lite extra hårt den här gången. NU först går det upp för dig att vanligt folk inte brukar fjärrlåsa sina kylskåpsdörrar med bilnyckeln. Men så är du ju faktiskt inte heller vanligt folk utan Jon Fredborg!
 
Sov så gott och vakna tort!
 
/Jon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0