Don't worry, all we want is coffe.

Igår var det månadsmöte på F&F. Ledningen berättar att vi inte drar in så mycket cash som det var tänkt men att man på det stora hela är nöjda och inte oroliga. Därefter informeras det om något som har hänt eller ska hända. I nio fall av tio involverar ingen av punkterna mig. Jag skulle egentligen kunna ägna mig åt vesäntligare (väsä?väse?vese?) uppgifter men jag protesterar inte eftersom man får en smörgås. Efter "hänt/ska hända" spenderas en hel del tid åt att grotta in sig i ämnen som rör enskilda anställda. Detta går i vanliga fall alldeles för djupt och blir alldeles för tråkigt innan någon gör slut på lidandet.
Gårdagens möte avhandlades i rekordfart. Jag han med att INTE göra min röst hörd när det spikades att samtlig personal skulle delta på F&Fs kunddagar.

Torsdag 20/5
"12.00-14.00 Mingel med designers samt F&Fs personal" (inklusive lagerarbetare)
Oj vilken hit det kommer att bli.
-Vem vill prata med vår VD? oj, så många?
-Vem vill diskutera med våra designers? Lugn alla kommer att hinna
-Vem vill snacka skit med sin säljare? Det finns tid
-Vem har funderingar på hur vårt lager funkar? inte? ingen alls? Okej Jon, ställ dig där i hörnet, sträck på dig, se glad ut.
There better be coctail weiners!

tillbaka till mötet
Avslutningsvis, övriga frågor? Nån som har nåt? Anders?

-Det är för dålig fikadiciplin! På ett litet företag måste man hålla ihop, varför fikar inte alla på utsatt tid?
-Det är inte alltid det finns kaffe då.
Och så var dagens viktigaste diskusion igång.
Hur kan vi säkerställa att det finns kaffe? Vem ansvarar för kaffekokning? Ska vi ha en kaffeansvarig eller ska vi ha ett rullande schema? Inköp av kaffe och mjölk? Fungerar Zoegas för alla?
Blir man så av kaffe? Om religion är opium åt folket, vad är då kaffe?

På vägen hem blev jag tvungen att tanka bilen. Av olika anledningar har det blivit Statoil på sistone trots att jag helst tankar på ST1 eftersom det är billigare (men vad gör egentligen 10 öre/l?). Igår tog jag mig iaf den extra minut det tar att åka förbi ST1 och vad får jag se? Trots att dom tar över 13 spänn för soppan nu för tiden så har dom mage att ställa ut trottoarpratare där det står: "ALLTID LÅGT PRIS!" WHAT?!? Är inte det ett fall för någon granskningsnämd så kan dom lägga ner allt sånt.
Till råge på allt har dom bytt ut sina kortautomater. I vanliga fall när man trycker på en knapp hör man ett enkelt, mekaniskt PIP! Numera låter knapptryckningarna som någon som stövlar runt i en hönsgård och trampar på kycklingar! ERA SJUKA JÄVLAR!!!

På kvällen dök Johan med familj upp och vi inblandade passade på att avnjuta varandras sällskap. Dessutom avnjöts det pizza, jag avnjöt en Bagarens special som klättrar på favvolistan för varje tugga.

I morse vaknade Kian 05.50 men Carolina mutade honom med varm mjölk. Ett bra drag skulle det visa sig eftersom han sov till kvart över åtta innan han fick komma över till mamma och pappas säng och röjja runt lite. Min mamma och pappa stannade i Garphyttan för att äta frukost, dom var på väg till min syster i Linköping. Kian fick delar av sin sommarkolektion som Carolina och mamma beställt ur katalog, Carolina fick födelsedagspresent och jag fick en brakfrukost - alla nöjda!

På schemat för dagen stod rensa förrådet men jag lyckades ta mig iväg till paintballbanan för lite action istället - Hakuna matata!
Lyckades med ett riktigt sneaky move! flankade motståndet och smög upp bakom. Och vem satt där om inte Johan - smaka rosa färg!!!

Vi avslutade med att åka på tatueringsmässa i Norrköping. Det var ingen homerun så att säga. Det har aldrig vart så låååångt till Norrköping, hela tillställningen var inte min kopp med te (inte Carolinas heller skulle det visa sig) och desutom spelades det livemusik som var lika bonnig som den var usel. Men jag fick iaf en chans att vidga mina vyer dessutom är det mesta roligare än att sitta hemma och uggla. Man vet ju inte vad man går miste om när man inte ens prövat. Men det var synd om lilla Kian som fick åka massa bil lite i onödan.

till sist: Grattis HV71 till SM-guld i hockey (vilka som helst är bättre än djurgården)
sitter och kollar på jeff dunham show på comedy central, hur fan kan han få ha ett eget tv-program. Han är sämre än totte och cilla för fääään!

gonatt! / Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0