Påskafton 100403 "Kissa pottan!"

Nu är jag här igen, det var längesen nu :P

Jag har jobbat, jobbat o åter jobbat. Men jag tycker det är rätt kul att vara tillbaka i arbetslivet. Nu är det ju nytt och frächt i butiken och det är bra arbetskamrater och det är faktiskt rätt kul att få vara mitt ibland allt folk ibland :)

Idag jobbade jag dock bara tre timmar. Under tiden jag var på jobbet hade Jon lagat mat *Jättesupergott!!* (Biffar med fetaostfyllning, potatis, sås & lingon) det kommer han få göra fler gånger! Och så hade han bakat en tårta eftersom min släkt kom hit och firade han idag. Tyvärr blev den inte lika lyckad som maten eftersom han inte gjorde som det stod i receptet. Det var en hallonmoussetårta som flöt ut när han tog bort formen.
Det roliga var att jag sa tydligt till han igår att det är viktigt att följa recept när man bakar, men när man lagar mat kan man gå mer på känsla.
Jag tror inte att han fattade det förrens efter tårtbaket som han hade lagt ner så mycket tid på...
men den blev god trots att den inte var så vacker, så vi åt och var nöjda och glada ändå :)

Idag var jag till Ikea en sväng innan jobbet och köpte bla en potta till Kian. Han tyckte det var jättekul att sitta på pottan och han kissade i den 2 gånger under eftermiddagen/kvällen! *stolt mamma!!* ♥
Så nu börjar den hårda träningen med o få en rumsren pojk, men det ska nog gå bra får vi hoppas :)

Jag är riktigt trött nu, ska nog snart hoppa i säng...


Glad Påsk på er allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0