Tröga veckan

Kian piggnade till i mitten på förra veckan men övriga i familjen hade det tyngre. Carolina har dragits med en envis snuva medans jag själv har haft tunga luftrör. Detta har medfört att vi har fått spara in på dom krafter vi haft. Mitt bloggande har fått stå tillbaka för jobb, sömn och lite OS. Nu har det ju inte hänt så himla mycket, det är Kian som har haft kraft att busa lite.

Kian har hunnit med att smyga in på sitt rum och med sina låååånga armar rycka åt sig sina färgkritor. Man brukar fatta misstankar när Kian är tyst under en längre tid men eftersom Carolina vart sjuk och orkeslös tyckte hon nog att det var skönt med lite lugn och ro. Kian tackade för det med att smaska i sig sin gula krita, tur att dom är giftfria. Tydligen smakade den inte helt fel eftersom han blev väldigt ledsen när Carolina stoppade honom från att äta fler.

Under tiden som Carolina vart sjuk har vi haft en madrass liggande under soffan. Det har medfört att Kian har fått ett nytt favoritnöje. Han klättrar upp i soffan, tar sats och går rakt ut - Galning!

Sedan har han minskat sitt värde genom en riktigt ful manöver. Han har börjat krångla vid sina blöjbyten, våga vägra blöja. Carolina ger upp och skickar honom till pappa med en blöja i handen. Kian springer i i vardagsrummet med blöjan i högsta hugg - liksom för att visa att han inte har nån på sig. Glad i hågen kliver han fram till min Pitsburgh tröja som ligger på golvet...OCH PISSAR PÅ DEN. Antar att vi inte har samma favvolag i NHL.

Till helgen hade iaf hela familjen återfått det mesta av sina krafter och vi spenderade fredagkvällen tillsammans med Johan, Linda och barnen. Pizza, alkohol och TV-spel för herrarna och damerna...ja...dom gjorde väl tjejgrejer eller nåt. Somnade runt klockan 4 efter en spännande curlingmatch och guldrullen blood in, blood out.
Igår hälsade vi på Carolinas föräldrar så att Kian skulle få lite mormor och morfartid. På kvällen åkte jag till Johan och lirade guitar hero Metallica! AWSOME! Medans Carolina och Sandra glodde på melodifestivalen. (tråkigt)

Idag skottade jag iordning en riktigt härlig snöborg på våran uteplats (igen) och om det snöar ordentligt en gång till ska jag bli så arg så att jag fattar eld och smälter all skottbar snö. GAAAAARH! Precis i denna stund kliver Carolina in och säger att det vräker ner snö och att hon knapt kommer in på uppfarten. YOU WANT A PIECE OF ME GOD!?!
Kian lallade iaf runt i borgen och stortrivdes. Han älskar att titta på när jag skottar, kastar snöboll eller hittar på annat snöbus. Nu har Kian lagt sig för snart tre timmar sen och jag har plockat undan, bäddat och tagit hand om ett berg med tvätt, nu kan jag med gott samvete luta mig tillbaka för olympiska spelens höjdpunkt.

ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0