Söndag 100516, Stort kalas

Nu har jag inte bloggat på länge och det har helt med Xboxandet att göra. All min "egna tid" har gått åt till Lost Planet 2 - spelet jag har sett fram emot sedan Lost Planet 1. I synnerhet sedan det annonserades för drygt ett år sedan. Och det är så bra, och det är så kul!!! Men nu ska jag inte gagga mer om det.

För igår var det 50-års kalas hos Carolinas pappa Conny (eller Tonny som Kian säger) Trevligt värre var det med god mat och smarrig tårta. Tillgång till gratis alkohol fanns det också, och det är ju aldrig fel. Nu hade jag match idag så jag tog det lilla lugna. Carolina valde också att dricka som en vuxen, kanske beroende på att alkoholen haft negativ påverkan på henne om sistone, kanske för att Kian ville vara med så sent som möjligt och stannade uppe till ca halv elva. Conny fick iaf en liten tunna med div. godsaker, biljetter till ba efter jörn skifs samt presentkort till fin resturang av sina barn med familjer. Kian hade fixat ett memmory med fina bilder på sig själv som han och morfar kan spela när han blir lite äldre (Kian alltså, morfar har nog åldern inne).

Idag har det vart en tröttisdag, varken jag eller Carolina sov jättebra, jag slapp iaf ha en Kian som snurrade runt i sängen. Men jag spelade ju fotboll och blev lite extra trött av det. det blev seger i våran div 8:a match och jag skulle vilja gå så långt som att säga att jag dominerade...dom sista 10 minuterna. jag spelade 45 minuter fördelat på 3 innhopp. Med min form kan jag säga att en kvart åt gången var alldeles lagom. Med 10 minuter kvar snappade jag upp en bakåtpassning tack vare min fasansfulla speed, fintade upp målvakten i korvkön och la in bollen i öppet mål. 4-2 och matchen var punkterad. fem minuter senare snodde jag bollen av en back, snurrade upp en annan och rundade målvakten. Skulle precis lägga in den i tom kasse när Theo avväpnade mig och la in den istället. Han har haft STORA problem med att sätta sina lägen så jag nöjde mig med en assist. En missnöjd halvapa gav Theo en smäll på käften istället för att tacka efter matchen, polisanmälan på g där. Dom hade slängt lite käft under matchen men kan man inte hantera det så ska man absolut inte börja snacka.

Nu sitter vi och hejjar på Carolinas tips, hon är riktigt bra på att tippa. Just nu är det Gävle-Göteborg som något av lagen måste vinna, Carro har 1:a och 2:a på kupongen.

Nu ska jag åka och handla mjölk på konsum, hej på er! / Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0