Buisness as usual

Nu är helgen slut och det är måndag igen, buisness as usual. I helgen var det ju tänkt att jag skulle på lagfest/avslutning med efterföljande utgång på krogen. Jag skulle ta Kian på lördag morgon så att Carolina skulle få sova för att sedan ta sovmorgon på söndag. Tyvärr för min del vaknade Kian klockan kvart i sex vilket i sin tur resulterade i en väldigt trött Jon. Trots att jag kämpade med varannan vatten under det inledande bastubadet så blev jag inte piggare. Efter det var det MIK-galan där säsongens prestationer premierades. Själv ha ja intä fått nå pris,men ja ä int bitter. Efter lite dansmusik som jag inte kände igen, lite armbrytning, god mat och inte så gott jugge-bränvin gav jag upp och ringde taxi-Carolina. Jag har blivit för gammal, jag har inte orken. Men det var trevligt ändå. Morgonen efter sov Kian förståss till klockan nio bara för att inte jag skulle ta honom.

Carolina tycker omordning och reda. Så självklart har vi ordning och reda i frysen också. I fredags när vi åt fiskgratäng ville jag ha lite mer ost. Eftersom jag inte kan hitta saker själv så frågade jag Carolina vart rivna osten höll hus.
"Den ligger väl i grönsaks-, ost- och räk-facket" fick jag till svar meden ton som indikerade att jag var årets åsnearsle som inte förstod fryslogiken på Garpvägen 56.
"Jag som trodde att den låg i glass-, kött- och pirog-facket."

Jag kämpar på med FIFA11, jag har skapat en Kian Fredborg som har påbörjat kariären i ÖSK. Hoppas bara att det går mycket bättre när Kian ska debutera i ÖSK på riktigt.

Kian var supergosig imorse. Han började med att säga "tiger", det visade sig att tiger och nalle skulle sova i mammas säng tillsammans med Kian. Senare fick jag höra av mamma hur Kian hade tryckt ner tigerns huvud mot sängen och smaska. När hon frågade vad han gjorde svarade han
"Tiger äter upp"
"Vad äter tigern upp då?" frågade mamma
"Tiger äter upp sängen!?! säger Kian lyckligt.
Givetvis ringde han och berättade det för pappa också.

Tack för idag!  /Jon

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hahaha ja det är konstigt att du inte förstår hur ordningen ska vara i frysen! :D

Du är rolig du älskling!....puss

2010-10-04 @ 20:05:43
Postat av: Lollo

Jag förstår inte att Ni karlar ska ha så svårt att förstå fryslogiken! Samma "problem" här hemma :)

2010-10-05 @ 00:00:16
URL: http://lilalollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0