Extra helg!

Igår vid lunchtid satt jag på jobbet med en tallrik köttbullar framför mig när jag märkte hur mina arbetskamrater började packa ihop för att dra.
-Vad pysslar ni med? frågade jag.
-Vi har halvdag idag, det är röd dag imorgon.
Skrutt också! Typiskt mig att inte ha koll på sådant. Jag slängde i mig maten kvickt som den och tack vare min goda karma fick jag transportföretaget att hämta sändningarna på en gång.

Jag kom iväg rätt snabbt och var helnöjd i bilen på väg hem, oväntad ledig tid är den bästa lediga tiden. Tyvärr kom vi oss inte för att göra något speciellt så tiden bara rann iväg.

Idag hälsade Kians farmor och farfar på vilket uppskattades av alla men framför allt av Kian. Plogbilen lassade upp ungefär trettitvå ton snö på uppfarten. KUL! Efter skottningen fick jag iaf en trevlig överraskning i form av kladdkaka, NICE!
Vi hann spela lite spel med mamma och pappa innan dom gav sig av hemmåt.

Nu sitter hela familjen och kollar på bolibompa. Carolina drömmer sig tillbaka till Björnes magasin. Hur kul var det egentligen? Sinnesslö björn med fula låtsasdjur. Gästarna var förvisso bra men jag minns bara att jag störde mig så innåt h-vete på att han snålade som f-n med sina pepparkakor.

Dagens rubrik i aftonbladet: Försvunnen kvinna inte hittad.
Vänta nu lite...INTE hittad? Är det en nyhet?
Konflikten mellan israeler och pallestinier INTE löst. Problemet med global uppvärmning INTE löst. Jons träning inför beach 2014 går INTE som den ska. Är det inte så att något blir en nyhet först när det händer?

Tankade på ST1 här om dagen och såg en trottoarpratare med texten "Alltid lågt pris". Övervägde att anmäla till KO, 13.18 för en liter 95 är väl ändå INTE lågt pris. Jag ändrade mig när jag åkte förbi Statoil och insåg att dom tog 13.43. 13.43!!! Jag hade sparat nästan 12 spänn på omvägen förbi ST1, wohooooo! Synd bara att det tog mig ungefär 20 minuter längre än om jag tagit raka vägen till Statoil och att mina 12 spän gick åt till tomgångskörningen i köerna.

Idag blir det fotbollsträning i min snygg t-shirt (nej, alla får inte plas i min t-shirt. Vi tränar i hallen men jag ska ha min snygg t-shirt på mig). jag är sjuk taggad så jag hoppas att det inte slutar med benbrott.

Bye!

Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0