Dagen då allt hände och dagen då ingenting hände.

I lördags vaknade jag av att Carolina höll på att byta blöja. Kian envisades med att hans avföring innehöll...*trumvirvel* dinosaurier!
-Mamma, de ä dinosaurier i baskoven
-Nej Kian, du bara hittar på.
-Nä, jag inte hitta på...ska du slänga den? (blöjan)
-Ja, det ska jag.
-Okej, du får det.
Undrar om han hade tänkt spara den?
Lite jobbigt när man behöver ha sin 2-årings tillstånd för att slänga en bajsblöja.

Eftersom jag skulle delta i bäckacupen med mitt lag NGG (Nerikes gammeldansgille ansågs vara för långt av arrangören och kortades ner till min stora besvikelse) så packade vi ihop oss tidigt för att lämna resten av familjen hos Carolinas mamma och pappa. På väg dit diskuterade jag och Carolina vad gammeldans egentligen var och jag påstod att bland annat schottis var en gammeldans.
Då bröt Kian in i samtalet med myndig röst:
-Pappa! Mamma e INTE tjockis!
En riktig mammagris är han, försvarar mamma i vått och tort. Nu är ju schottis och tjockis inte riktigt samma sak men det är bäst att vara på den säkra sidan.

Efter som vi som vanligt var minst en kvart sena så var det snabba ryck som gällde hos mormor och morfar, ur med packning, ungar och fru sen snabbt iväg. Det gick så snabbt att jag inte märkte hur deras katt smög in i bilen. Jag hann ett par hundra meter innan katten hoppade från baksätet via min arm till frammsätet. Jag höll på att skita ner mig. Som tur var kom jag på att jag inte packat extra kalsonger och parerade med nöd och näppe.
Ut med katten och snabbt iväg...till nästa hinder.
Ett par kossor hade hittat ett hål i stängslet och stod lugnt och softade mitt på vägen och dom gjorde sig ingen brådska att flytta på sig trots att jag tutade. Bilfärden var lite som "Jon Fredborg möter bullerbyn". Jag var tvungen att hoppa ur bilen och vifta och skrika som någon bonde i nån buskis för att få hamburgarna att flytta på sig.

På Mariebergs IP gjordes processen med NGG kort. Tre raka förluster trots spelövertag i dom två första ledde till respass direkt. Hade vi bråkat lite för att få heta Nerikes gammeldansgille hade det med största sannolikhet blivit tre segrar istället.
Det ofattbara nederlaget resulterade i minskad törstighet hos spelarna och förfesten blev inställd pga brist på intresse. Senare hände det sig att det blev en mindre uppslutning med FIFA, öl och Captain Morgan. Sedermera blev det även utgång på frimis men det är en annan ganska tråkig historia.


Idag!...så hände det ingenting...

Ciao!

/Jon

Kommentarer
Postat av: Jon

Att säga att allt hände kan ju ha vart en överdrift men tänk på att det här är relativt. Att jag har varit på mer än 4 ställen på en dag är väldigt sällsynt.

2011-07-10 @ 22:57:12
Postat av: Lilian

Om du hade gjort ner dig när katten hoppade på dig i bilen kanske det hade varit dinosaurier i ditt bajs också. Jag misstänker att du och Kian äter samma kost så möjligheten är stor. Jag menatr, kanske inte lika lätt att se dom när bajskorvarna hamnar i toaletten :)



2011-07-11 @ 10:34:57
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0