Min gamla jacka var inte ful!

Jag tänkte se mellan fingrarna med det, tänkte släppa det men när Carolina går ut i bloggen och hånar min gamla jacka måste jag säga ifrån. Jag fick den jackan av pappa medans jag fortfarande bodde hemma vilket betyder att den fram till i helgen hade hängt med i minst sju år. Höst, vinter och vår...i ur och skur hängde vi ihop, min jacka och jag. Och den var inte ful! Den var bara mindre snygg...åtminstone dom sista åren. Men vilken kvalité! Den kämpade med utslitna kardborrar och trasiga dragkedjor i slutet, men ändå 7 år! Om mina turstrumpor förtjänade en tyst minut så förtjänade jackan en militär hedersbegravning med skyldrade gevär, salut och amazing grace. Det fick den inte...den slutade sina dagar i en skräpkorg vid coop forum marieberg. Carolina var iaf nöjd med att jag hittat en ersättare men hon såg bra skräckslagen ut när jag funderade på en jacka som såg nästan precis lika dan ut som min gamla. Nu återstår det att se om arvtagaren kan upprepa sjuårsbragden.

Både Carolina och jag var nöjda med gravidkorten, det berodde förståss helt på att min mage inte vart med på något av dom som är klara. Nu ryktas det om att det ska tas ÄNNU fler kort, jag som direkt efter förra fotosessionen firade med att trycka i mig godis i massor. Jag hoppas att det är tänkt att det ska bli en påklädd omgång, annars är det inte schysst!

Idag hade Carolina gjort kycklinglasagne med aubergine och trots att jag trott stenhårt på att jag aldrig skulle gilla något som innehåller aubergine så får jag för första gången i år erkänna att jag har haft fel. Det var så jävla gött, hoppas verkligen att det blir en återkommande rätt.

Nu till den negativa delen av inlägget. Jackan var förvisso på rea men när jag såg elräkningen för perioden nov-jan så önskar jag nästan att jag hade sparat gamla trotjänaren sju år till. tolvtusen spänn! Det är ju sjukt! Visst finns det folk som betalar mer än så...men vi bor ju ändå i ett skapligt litet hus med bara tre väggar mot kylan. Ska det vara så här!?!

Visste ni förresten att Kärnkraftverken i Fukushima delar slogan med Trisslotten? Plötsligt händer det!

Kanske dags för anti-vindkraftsmaffian i trakten att tänka om. Men jag tvivlar på att det här räcker som argument.


ciao!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0