Inte dags att lägga ner än

Efter Carolinas förra inlägg kände jag för att sluta blogga. När hon för en gångs skull tar sig tid att skriva i sin egen blogg så är det för att gnälla och måla upp någon sorts askungenbild av sig själv. Ångest för att barnen inte fick vara ute och leka EN DAG? Tyvärr hade jag ohövligheten att sträcka mig i ljumsken på fotbollsmatchen samma dag, jag kunde knappt gå och än mindre jaga efter Kian om han fick för sig att sticka, som han gjorde tidigare den dagen när vi skulle till Konsum. Stackars dig som "var tvungen" att laga mat istället för att tacksamt ta emot pannkakan.
Och angående svinstian så fixar jag undan sånt på kvällen när barnen lagt sig, liksom allt annat hemarbete jag gör på kvällen för att kunna leka med barnen på dagen.
Skulle jag skriva om alla jobbiga dagar jag haft så skulle inte det här vara en rolig blogg att läsa...om det nu är det ändå.
 
Nog om det...även om jag var arg och ledsen så har det runnit av, åtminstone nu.
 
Något jag däremot är ledsen över är Fula bilen. Fula bilen som (med Connys hjälp) överlevt stölder och krånglat sig igenom besiktningar tycks nu vara på väg att tvingas kasta in handduken. Den läcker bensin och jag vet inte vartifrån eller varför men vi kan inte ha det så. Om jag kunde så skulle jag tejpa ihop den med silvertejp så att den åtminstone kunde få göra ett sista ryck och fylla en sista funktion - transportera mig till jobbet en månad eller tre medans vi utökar utrymmet för bilköp i budgeten. För även om inte pengarna rullar in i grova mängder så ser ekonomin betydligt ljusare ut nu när Carolina drar in mer cash (Duktig Carolina).Men jag vet ingenting om bilar eller hur man fixar dom med silvertejp, därför ser det ut som om denna trotjänare får avsluta sina dagar på Garpvägens gästparkering. (snyft)
Någon som har en svinbra bil till salu?...svinbilligt?
 
Något som jag också är lite ledsen över...fast mest glad, är att jag fått ett paket från england som innehöll följande:
1st Newcastle Matchkit mini 1-2 år
1st Newcastle Matchkit mini 5-6 år (passar utmärkt på en snart 4-årig killemodell större)
1st Newcastle Matchtröja strl. L
1st Newcastle Nallebjörn
1st Newcastle Halsduk
Jag tyckte nämligen att det äntligen fanns utrymme i ekonomin för MIG att unna mig någonting (givetvis var det innan vi gav upp hoppet om fula bilen) och beställde lite fotbollsprylar. Jag var helnöjd när jag och grabbarna gick till dagis i matchande matchtröjjor, betydligt vassare än Carolinas önskan om matchande träningsoveraller för hela familjen. Givetvis fick man inte vara helnöjd. Eftersom jag trots allt är jag så hade dom glömt att trycka tröjan med namn och nummer som jag beställt (surprise, surprise). Men dom får ersätta mig för det, jag vill ju ha tröjan nu...inte vänta på att den ska skickas fram och tillbaka. Namn och nummer? Det får bli nästa säsong.
 
Trevlig kväll!
 
/Jon

Kommentarer
Postat av: Jon

Nu lät inlägget väldigt negativt men det ska sägas att Carolina är himla bra också!!

2012-08-29 @ 20:19:35
URL: http://summersense.blogg.se
Postat av: Carolina

Hmm jo och jag nämnde aldrig ditt namn i förra inlägget (men du tar förståss åt dig) Däremot skrev jag att jag var jäkligt TRÖTT eftersom jag inte hade kunnat sova varken på nätterna lr dagarna i en vecka då och man/jag blir oftast väldigt grinig och irreterad då. Tror dem flesta insåg att jag var TRÖTT! :P
När jag ändå håller på så var mitt förslag att ni kunde äta pannkaka till lunch (när jag jobbade) för jag ville inte ha det.
Vem som är Askungen?...inte du iaf! :P

2012-08-29 @ 22:34:02
Postat av: Anonym

Och namn o nr kan du få tryckta i Örebro, på en dag...

2012-09-02 @ 20:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0