MysFredag!

Jag hade lovat Jon att jag skulle gå upp med barnen imorse, men nu när jag jobbar så har jag lärt mig att inte vakna av minsta lilla ljud ifrån de små rackarungarna. Jag vaknade inte förrens kl 06:30 då jag hörde att Kian och Theo skrattade. Kian hade (som vanligt) gått in och väckt Theo, så dem satt i Theos spjälsäng båda två.
Kian hade tydligen varit vaken ett tag innan jag kom upp.
Eftersom det ekade tomt i kylen så tog jag med mig ungarna till ICA MAXI och handlade. Vi var där redan kl.08:20, men det gick inte så smidigt som jag tänkt mig för när jag stod i kassan och skulle betala så fanns det inga pengar på kortet. Jag försökte betala med det sista pengarna på Ica kortet och sedan mitt bankomatkort men det gick iaf inte (jag som var övertygad om att jag hade så jag skulle klara mig). Jag försökte ta bort saker också, men det gick inte. Så jag fick ringa och väcka Jon och be han föra över lite dineros. Men eftersom jag redan hade börjat med delbetalning så gick det ju inte att parkera kvittot, så resten av kön fick gå till en annan kassa (om dem inte så snällt ville stå o vänta) :D
Jag var en sån där jättejobbig kund som jag själv inte brukar förstå mig på när jag sitter i kassan (man kollar väl så att man har pengar innan man ger sig ut o handlar!!?) heh...
Ne fy skäms på mig!! ;P
 
Till slut kunde vi fara hemmåt och Jon var glad och tacksam för att jag hade tagit barnen så att han fick sova.
Jag fick för mig att idag skulle bli den första (och sista) dagen jag badar utomhus den här "sommaren", ja jag är en riktig badkruka! Vi packade ihop oss och åkte till Ånnabodasjön, och jag fegade inte ur utan jag sprang i det där iskalla vattnet och badade med Kian. Det blev ju varmare efter ett tag men lika länge som Kian kunde jag inte bada. Han är ett riktigt badlejon han :)
 
 
Efter badet var det dax att åka/springa hem, Jon och barnen åkte och jag sprang. Hela vägen sprang jag och Jon blev överraskad att det gick så fort. Jobbigt var det men jag är i form nu och orkar springa längre o längre :)
 
När vi hade käkat lunch och Theo sovit middag så gick jag o barnen till lekparken medans Jon var ute och sprang. När han var tillbaka så tog vi en promenix till Konsum och köpte en glass till Kian.
 
Sedan var det många tröttisar här hemma.
Theo är en riktig liten busunge/retsticka, det värsta just nu är att han klättrar upp på köksbordet heeela tiden. Jag blir så stressad av det..hehe, det är inte lätt att vara mamma! (man sätter hjärtat i halsgropen några gånger om dagen)
 
Här hittade Theo Kians matrester när han var på väg upp på bordet, det var gött! :D
 
 
Det har varit en trevlig och mysig dag idag. 
Nu kan jag äntligen njuta av ledigheten när jag är ledig och leka med barnen, slippa tänka på pengar/jobb hela tiden.
 
 
 
Nu måste jag sova, ska upp kl 05:30 imorn. Först jobb och sedan räkbåten på kvällen :)
 
 
Over and out......
 
 
/Carolina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0