Greetings from Borlänge

Carro jobbar en massa, därför tog jag semester från henne och tog med barnen till Borlänge. Det är alltså Carro som får semester från mig...
Det är himla skönt att komma hem till Kvarnsveden, det finns så fantastiskt mycket att göra. Vi har till exempel vart i Mellsta och matat getterna....tre gånger. Kian försökte desperat få till ett fjärde besök idag trots att vi redan vart där i förmiddags:
-Ehh, pappa? Jag tänkte att vi kanske kunde gå till dom dära getterna en liten stund?
-Men vi har ju redan varit där idag, vi kan säga hej då till dom innan vi åker till Garphyttan imorgon.
-Men pappa, jag tänkte att vi kanske kunde gå till dom dära med horn en liten stund?
-Getterna? men jag sa ju precis att vi redan vart där idag.
-Men pappa, Jag tänkte att vi kanske kunde gå till bockarna Bruse en liten stund....pappa?
 
Den lilla rackaren trodde alltså att han kunde lura mig genom att använda andra namn Okej, vi har vart hos getterna idag och en gång räcker, MEN....har vi varit hos dom där med horn? Tror inte det va?
 
Vi har även hunnit med att gå på en trevlig barnfestival i folkets park. Kian hoppade hoppborg men ville givetvis inte bli ansiktsmålad utan bara kolla på när andra blev det. Theo fick en ballonghund som han inte var sen att bita sönder. Han är en tuffing lillebror, trots att ballongen small i munnen på han blev han varken rädd eller ledsen...men han såg väldigt paff ut.
Dessutom fanns det en "livespel" med riddare och orcer där barnen fick vara med riddarna och slåss mot fulingarna. Kian greppade ett plastsvärd och genomgick riddarträningen men var snabb att lämna ifrån sig det när han insåg vad han gett sig in på och jag förstår honom. Orcerna såg genuint läskiga ut och jag hade knappast gått i klinch med dom vid tre års ålder.
 
Annars har vi tagit det lugnt på gården (inte gården som i bondgården utan gården som i bakgården) och i lekparken. Theo har utforskat och levt rövare i farmor och farfars inte helt barnsäkra hus, han har bla plockat farmors blommor och kastat decililtermått i toaletten. Han är mer vild än tam den ungen.
 
Själv har jag hunnit med tre löpturer vid Mellsta motionscentral, det blir så mycket lättare att rycka sig i kragen när man har finspåren alldeles runt knuten. 
 
Allt som allt har vi haft det himla mysigt här, det känns liksom som "hemma". Imorgon åker vi tillbaka till Garphyttan, men redan på fredag är vi tillbaka för att gå på midnatsstravet. 
 
gonatt på er!
 
 
/Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian

Haha vad smart han är!!!

2012-07-25 @ 20:01:00
URL: http://konstigalilian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0