Inte så barnvänligt

Efter karusellsuccén på parken zoo så fattade vi beslutet om att byta ut våran resa till Kolmården mot en tripp till Liseberg. Det första jag tänker när jag hör namnet Liseberg är barn...eller kaniner...eller barn som gillar kaniner....eller karuseller, ah...skit samma. Vad jag menar är att Liseberg känns ju som om det borde vara synonymt med barnvänligt men så var icke fallet. Hursomhelst lämnade vi bort Theo och tog med oss Sandra till Liseberg i söndags. En härlig bilresa på nästan fyra timmar där jag körde och resten sov....typ. Väl framme skuttade vi in...och ställde oss i kö. Det var ju kö till precis allt...stora karuseller, små karuseller, runda karuseller och fyrkantiga karuseller. Dessutom parkerades det barnvagnar precis överallt vid barnkarusellerna, det gick knapt att ta sig fram. Kian var inte direkt överlycklig men väl på attraktionerna trivdes han. Frammåt femtiden började barnfamiljerna ge upp och köerna lättade. Det som ett tag såg ut att sluta med fiasko blev en trivsam dag eftersom Kian hängde i ända till stängningsdags när det var mindre kö och mer åka. Själv kunde jag bocka av Uppsvinget, Atmosphere och Balder. Men oavsett hur rolig en karusell än är blir det liksom aldrig värt 1 timmes kö för 2 minuters åktid.
 
Buuuuuu!
 
Kian tittar på riddarkaninerna, men krama dom vågade han inte fast han nog gärna ville.
 
Kian åkte kaffekoppen med Sandra och Carolina, jag tänkte hänga med men en vända räckte för att jag skulle må illa.
 
Kaninresan passade mig bättre. Där kunde man njuta av vattnets porlande, kaninernas upptåg och ett par snygga grimaser.
 
Såhär rolig var barnkarusellen när man fick rida på elefanten
 
Och kvällen slutade i dur efter Kians fullträff på Toblerone-hjulet. (Snart är 2 kg uppätna, framför allt av mig)
 
Höjdarcitaten från Liseberg stod Kian för.
Det första hämtar vi direkt efter sista forsen på Flume Ride (som Kian vågade åka två gånger!!)
"Mamma, det där var inte kul! Det där var INTE kul!!!....Kan vi åka den igen?"
 
Det andra från när jag och Kian skulle åka små grodorna tillsammans:
"Pappa?"
"Ja?"
"Kommer du att skrika som mamma nu?"
 
Fegismamma!
 
Gonatt!
 
/Jon

Kommentarer
Postat av: Carolina

Ehum...vaddå fegismamma?? Jag skrek ju för att Kian tyckte det var roligast så ;P (...och lite för att jag är fruktansvärt höjdrädd)
Men tycker faktiskt inte att jag är feg som åker Kanonen och Balder...(hann iof aldrig åka Balder men ändå) :)

2012-07-20 @ 20:22:35
Postat av: Lilian I USA

Det där med köer är aldrig kul. Tur att det blev bättre framåt femtiden och att ni fick en trevlig dag!

2012-07-21 @ 10:23:16
URL: http://Konstigalilian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0