Peace & Love for helvede

Man ser inte alltför taskigt från öltältet men samtidigt så hade stämningen kunnat vara bra mycket bättre. Är det något jag ångrar från festivalveckan är det att jag satt på min feta roev och drack en cider medans Skrillex körde över dom lyckliga jävlar som stod i havet framför scenen. Men nu var vi ett gäng som höll ihop mer eller mindre under hela festivalen, "the needs of the many outweigh the needs of the few or the one" och folk var törstiga.

Törstiga var liksom lite av ett ledord under hela veckan för när vi sammanfattar så visar det sig att huvuddelen av tiden spenderades på Saras veranda med drinkaaaar. Det bästa jag upplevde i musikväg var nog när jag bröt av lite från gruppen. Jag såg en alldeles för tidigt lagd spelning med Dropkick Murphys som var rikigt häftig och en bjöds på en fantastisk upplevelse av Mumford & sons men i övrigt var det inte så mycket som stack ut.

Men festade gjorde vi, redan under planeringen blev det en del dricka...för mycket för somliga. Av respekt för Sara K så nämner jag inga namn. Men förutom den incidenten så var alla fullkomligt kapabla att ta hand om sig själv...någolunda...och fan vad kul vi hade. Jag var skeptisk till en början men det visade sig att tjejer inte alls bara pratar smink och kläder när dom dricker, det var nästan grövre snack än på en korvfest. Det enda negativa var att dom gaddade ihop sig mot mig under det obligatoriska toppless-kuddkriget....dålig stil!!!

Nyfiken i en strut (Kian) undrade förståss vart vi tog vägen så en eftermiddag hängde han på för att kolla på Thorsten Flinck. Han tröttnade efter en låt men efter ett löfte om godis höll han sig lugn. Jag och Kian knatade iväg för att köpa lite godisremmar när jag försökte köra lite small-talk:
-Har du sett vad mycket folk det är här Kian?
-Jaaa, och alla ska köpa godis!
Kanske var det så, för ingen var väl där för den höga musikens skull?

Hmmm...dom har rört om på den här bloggsidan och jag gillar det inte, jag blir alldeles snurrig. Inlägget blir nog därefter så jag sammanfattar innan jag rör till det totalt.

Bäst:
Mumford & sons - helt magiskt
Regina Spektor - hur cool som helst
Rihanna - dåliga recensioner, men va fan Rihanna i Blge!!!
Skrillex - borde jag inte sett på håll
Dropkick Murphys - Good morning Sweden, fel tid för party

Sämst:
Typ alla dom jag nämnde innan jag skulle åka...Roxette, Melissa Horn...eller det såg jag iof inte så mycket av men det jag såg imponerade inte. Sämst var nog Stikko Per Larsson som jag hoppades mycket på men det var en bra låt sen reseten bonnrock.

Allra sämt: Att jag missade Fräsbandet där frontmannen Fräs-Pär klädde av sig medans han spelade och slutade helt näck med en gitarr. Fett ös!!!!

Tack alla som gjorde P&L till en svinkul upplevelse! Ni vet vilka ni är!

Natti

/Jon

Kommentarer
Postat av: Sara K

Haha! Tack Jon för att du inte nämnde några namn om måndagen;) Haha!
Kul hade vi iaf, Hela veckan =D Tack!

2012-07-05 @ 18:36:05
Postat av: Emilie L

- haha! Härligt skrivet Jon! Tack själv för en toppenvecka!
Här har du en guide om hur man lägger in youtubeklipp i bloggen! :)

2012-07-05 @ 19:40:33
URL: http://emilielind.blogg.se
Postat av: Jon

Hahaha...guiden är VART? Är du full fortfarande eller är det bara jag som inte ser den? ;)

2012-07-06 @ 22:10:25
Postat av: Emilie L

- Hahaha! Okej, nu har jag nyktrat till ;P
Här är den, på riktigt denna gång :P
http://www.designadinblogg.se/lagg-in-youtube-klipp-pa-din-blogg-2/

2012-07-09 @ 21:46:34
URL: http://emilielind.blogg.se
Postat av: Jon

That's more like it! Spank you very much!

2012-07-11 @ 22:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0