Hur gör man det här då?

Det känns som om jag alltid har jobbat. Inte när jag gick i skolan, då var det snarare raka motsatsen till jobb som gällde. Men sedan jag drog på mig M90 uniformen på K4 har slit stått överst på agendan. Var det övertid på ICA så jobbade jag övertid, var det övertid på DHL så jobbade jag övertid och om det behövts extra timmar för att få F&Fs lager att gå runt så har jag pytsat in dom. Semester en gång om året, fyra veckor på sin höjd. Så hur gör jag nu? Vara ledig? Hur funkar det? Det börjar sjunka in att jag inte ska jobba på tre månader, idag var första dagen på pappaledigheten och den flöt ju på riktigt bra.
Vi lirade fotboll i vardagsrummet och byggde slott och garage med duplo. Grabbarna sov middag någorlunda synkat och ingen blev allvarligt skadad under dagen (jag fick iof en leksakstraktor i skallen men jag repade mig fort).
Jag har fått lite gjort också, skött tvätdetaljen åt ett helt kompani samt slängt lite skräp. Kian hjälpte till med skräpet, svaret jag fick när jag frågade om han ville följa med påminnde om mig själv dom få gånger ÖSK gjort mål den här säsongen: Han sträckte båda armarna i luften och vrålade "JAAA". Tyvärr är slänga skräp det enda med honom som kan kopplas samman med ordning och reda, hans rum ser ut som skit. Precis som mitt rum alltid gjorde från det jag kan minnas tills dess att jag flyttade hemifrån. Sådan fader, sådan son.

Jag börjar känna mig piggare igen tack vare att jag kommit igång med träningen på allvar. Jag firade iof att jag gjorde sista dagen på jobbet igår med ett pringlesrör och en marabou till dom två sista avsnitten av "Falling skies" men nu ska jag skärpa mig med kosten igen. Delas för att det blir roligare att spela fotboll när man känner sig lite kvickare och dels för att det blir roligare att leva när man orkar kasta barn i luften och vika tvätten.

gonatt!


/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0