Svårt att komma igång

Jag skulle kunna dra ursäkterna och sammanfatta vad som hänt sen sist, men jag testar att börja om på nytt och ser om jag får någon fart på fingrarna.

Jag och barnen har vart i Borlänge i helgen medans Carolina arbetat och fått lite egen tid. Det är så fruktansvärt skönt att komma hem, speciellt när både mamma och pappa är lediga så att man får rejält med avlastning. Jag kommer inte ihåg när jag fick sova ut så sist, även om Kian försökte störa min sömn genom att föreslå godisshopping klockan 04.30 på lördagsmorgonen.

Den goda sömnen och den stressfria miljön har fått mig att känna mig frisk...och det var ett tag sedan. Därför tyckte jag att det skulle bli extra kul med B-lagsmatch idag men det gick snabbt över. Alldeles för mycket lekstugeinställning och vissa medspelare som är så spelkåta att dom tvunget ska vara på plan fast dom inte orkar springa en meter åt något håll tog död på lusten. Det funkar inte att ha ett tränarlöst lag som ska bestämma sinsemellan (simsemellan? vad säger man?) om man vill få ut något av det hela. Men sammtidigt: Jag fick vara ute i friska luften och jag fick lite motion.

Jag hann hem lagom till att se ÖSKs desperata försök att undvika ytterligare en förlust, det sket sig och superettanspelet närmar sig med stormsteg. Nästa säsong ska jag se en match på Behrn, men det blir fan i Bragetröja på bortasektionen. Ät skit Sixten, ät skit ÖSK!

För er som väntar på den där efterbilden från biggest looser-tävlingen (vi leker att det faktiskt finns folk som väntar på den) så är den kraftigt försenad. Jag firade nämligen vinsten med att genast äta upp mig några kilon, kilon som jag skulle träna bort på en gång men som blev kvar pga sjukdom. Och eftersom bilden ska gör mig själv rättvisa så ska jag ta tag i dom kilona först...jag börjar...nu!

Fjärren är borta och återigen får man uppleva hur det var på stenåldern när man fick masa sig fram till TVn för att byta kanal, slözappa är liksom inte att tänka på.

Hoppas vi hörs snart igen!

/Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian i USA

Förklaring behövs inte. Bara kul att ha dig tillbaka!!!

2012-05-21 @ 21:21:40
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: Jon

Spank you verry much! Nu när jag är tillbaka i bloggosfären ska jag givetvis återgå till att följa äventyren i staterna

2012-05-22 @ 21:54:16
URL: http://summersense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0