Full fart i helgen!

Helgen började med en afterwork i fredags för min del. Trots en del Gin & Tonic klarade jag att passa bussen med marginal, jag hann dessutom med ett besök på donken - klass!
Att jag tvingades upp vid halv sextiden morgonen efter för att byta blöja höll inte samma klass...
 
Men det var lika bra att komma igång eftersom vi (Carolina) planerat in ett besök på Childrens upptäckarhus i Hallsberg. På vägen dit visade Carolina än en gång prov på sina förbluffande kartläsar-skills. "Ojdå, du skulle ha svängt där" följdes upp av "Nu, ska du snart svänga vänster...i förra korsningen" och "Nu åker du mellan två vägar på kartan".
Det ska sägas att stället inte såg mycket ut för världen. Ett avlångt kar i en korridor blev en fiskedam, massa tomma konsumentförpackningar på hyllor blev en affär och ett par plastdjur och käpphästar blev en bondgård. Det var så lyckat! Barnen fullkomligt älskade det! Kian fiskade träfiskar försedda med magneter i över en halvtimme medans Theo visade upp beslutsångest-deluxe i affären...plocka i och plocka ur. Efter tre timmar var det fortfarande ingen som ville åka hem - fantastiskt initiativ av mamman!
 
Söndagen började med en riktigt bra farsdagspresent - sovmorgon! Väl unnt ska sägas då det känndes som om jag var vaken halva natten med barn som ville göra allt annat än sova. Jag blev firad med två teckningar och ett jättefint armband som Kian gjort nästan alldeles själv. Vi åkte och firade Conny med tårta innan vi styrde vidare till Kumla. Barnen härjade och kvinnorna talade medans männen avnjöt Avengers - en synnerligen bra film, på min ära! Dessutom dök Theos Newcastletröjja upp sådär hux-flux, gött äre!
 
Helgen var alltså hellyckad! Mindre lyckat är att jag dragit på mig en JOBBIG förkylning - lämna mig lika fort som du kom, jag behöver träna!
 
Helgens sötaste: Kian som plötsligt nynnar på någon sorts avslutningssång för förskolegymnastiken
Vi klappar våra händer
Vi stampar våra fötter
Vickar på rumpan
Hejdå gympan!
 
Adorable!
 
 
Brandmansrummet var Carolinas favorit även om hon inte kunde glida ned för stången
 
Och det rådde ingen tvivel om vad storfiskarn hade för favorit
 
Theo ville köra glassdiet och stoppade vagnen full.
Bästa farsdagspresenten!
 
....gonatt
/Jon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0