Inte lika sjukt

Nu märker man att Theo mår bättre. Hur man märker det? Det görs massa rackartyg här hemma, det har gömts TV-dosor och det är bitmärken i äpplena (och en banan) som låg på köksbordet. Det är väl jag som hostar och hackar lite men jag är ju van. Alltså - inte lika sjukt chez nous.
 
Vad som däremot är sjukt är att det visas superettafotboll på TV...och att jag har kollat på det. Nu stod det på medans jag vek tvätt och jag kan inte låta bli att förundras över hur dålig kvalitén är. "Här kastas det stenar stora som klippblock i glashus" tänker ni nu och det är förvisso sant. Dom är fortfarande ljusår bättre än mig, men det säger ju mer om mig än om dem. Det kan ju inte finnas någon annan stans som det sparkas så snett av proffesionella fotbollsspelare.
 
Tacka vet jag premier league, hur fan har jag klarat mig utan det så länge? Jag försöker ju att smyga över mitt fotbollsintresse på grabbarna på ett snyggt sätt. Igår hade jag en idiotsäker plan, jag hade sparat lite av mitt lördagsgodis till Newcastles match igår och frågade Kian om han ville titta med mig och äta lite godis. Han verkade genuint intresserad och ville till och med ta på sig sin matchtröja för att se likadan ut som jag. Efter det konstaterade han glatt att vi hade lika tröja som det ena laget på TV och därför borde vi heja på dom. Så långt allt väl...sedan proppade han i sig allt godis på fem minuter, med munnen full tackade han för sig och gick in på sitt rum och lekte. Kvar satt jag utan sällskap och utan godis. Jag fick trösta mig med att Newcastle åtminstone kvitterade mot Villa och tog en pinne.
 
Gårdagens höjdpunkt var istället min travvinst på smått fantastiska 51 kronor. Jag funderar på om jag ska spara pengarna eller om jag ska blåsa alltihop på något kul. Jag får suga på den karamellen.
...Att jag spelade för en hundring kanske jag inte borde skriva. Äh, nu gjorde jag ju det ändå...skit också!
 
Hejdåååå!
 
/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0