Trycket lättar på sjukstugan

Det började med lite hosta förra måndagen. På tisdagen var jag tvungen att gå hem från jobbet på föriddagen och på kvällen låg jag nerbäddad med feber och vidrig hosta. Med alvedons hjälp lyckades jag ta barnen till dagis på mornarna men sedan orkade jag inte med mycket mer. Det dröjde till fredag eftermiddag innan febern släppte...då var det dags för nästa patienter. Carolina och Kian skrev in sig på Garpvägens vårdcentral med mig som sjuksköterska samtidigt som jag i mycket försvagat tillstånd jagade efter Theo som då fortfarande var i turboläge.
Det dröjde ända till lördag eftermiddag innan Theo som sista familjemedlem insjuknade. Så förlöpte helgen, halvsjuka tog hand om helsjuka så gott det gick och plötsligt var det måndag igen. Carolina var fotfarande inte frisk nog för att ta hand om sig själv, Kian och Theo även om den sistnämnda nästan hämtat sig helt. Jag stannade hemma och tog hand om små grisarna och återvände till jobbet först idag.
 
Jag hade tänkt att berätta om allt kul vi gjorde förra helgen men gammal som jag är kommer jag knappt ihåg vad som hände. Vi besökte Kumlas nya äventyrsbad som var precis lagom äventyrligt för våran lilla familj. Carolina tyckte till och med att det saknades lite spänning så hon bidrog med lite extra genom att ha på sig en bikiniöverdel som som inte uppgraderats till samma storlek som det som skulle hållas på plats. Det var många som hjälpte till att hålla koll så att allt höll sig på plats vilket det lyckligtvis också gjorde.
Superbowl avnjöts på ett tillfredställande sätt. Tyvärr har det som skulle bli en utförlig recension krympt till ett kort konstaterande: Rätt lag vann och Beyonces pausshow var ljusår bättre än Madonnas fjolårsfiasko. Till nästa säsong ska jag skaffa mig ett ordentligt favoritlag, det funkar liksom inte att hålla på nästan alla. Det lutar åt Colts men om någon har en superbra anledning till varför jag borde välja något annat lag så är jag idel öra.
 
Nu ska jag titta klart på PSGs formidabla insats mot Valencia i Champions league innan det är dags att skutta i säng.
 
Hostiga hälsningar!
/Jon
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Dags för bikinishopping carro ;) he he.

Hoppas ni blir friska allihop snart :) jag och markus har klarat oss från helvetes sjukan än så länge. Peppar peppar..

2013-02-14 @ 18:13:32
URL: http://kilstadius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0