Turkietresan - eller ett omvänt biggest looser

Jag har hört rykten om dåligt väder i Örebrotrakten under min utlandsvistelse, tråkigt. Men vi fick också vår släng av sleven! Jag tror det var på onsdagen när jag vaknade som jag såg, hör och häpna...ett moln!!! Det var förvisso jättepyttelitet och aldrig riktigt nära att skymma solen...men ändå.
 
VI har haft det fantastiskt bra, Seven Seas Imperial Hotell i Side var verkligen ett ställe i min smak. Vi bodde bra, poolade hela långa dagarna, personalen var trevlig, det fanns lite underhållande uppträdanden för barnen, vi drack och åt gott...alldeles för gott.
 
Jag yppade ju min fantastiskt välgenomtänkta super-plan innan vi åkte, någonting om att försöka hålla mig från godsaker dom två första dagarna och ta lite trevliga beach-2013 bilder. Men det sket sig! Åh H-E-R-R-E-G-U-D som det sket sig!!! Vi anlände till hotellet på eftermiddagen och det blev aldrig läge för några poolbilder innan första middagsbuffén, Carolina tog en tråkig men iaf någorlunda rättvisande bild på rummet innan jag körde allt i botten
 
att jämföra med den här plufsiga sköningen, för er som kommer ihåg.
 
 
...Men planen gick iaf åt fanders redan vid första buffébesöket. Dom hade säkert 40 olika efterätter både till lunch och middag, vilket jag såg som en utmaning istället för en frestelse. Efter dom första dagarna lyckades jag besinna mig till en gräns på tre efteretter per måltid att jämföra med premiärens ca 12-13 st.
Lägg därtil minst tre pankakor med choklad (visst, snarare choklad med pankakor) till frukost...ah wtf, jag åt ALLT med choklad till frukost. Jag doppade toastar i choklad, jag doppade ost i choklad, jag doppade melon i choklad...och jag tvekade inte en sekund. Jag gick till gymmet en dag men det var skräp. Jag hittade inte två hantlar med matchande vikt, spärrarna till skivstångens vikter var paj, på den enda maskinen som jag skulle kunna ha nytta av hade vajern till vikterna gått av...det hela utvecklade sig till ett enda stort fat camp-in-reverse...
 
...men kroppen ska betala tillbaka för detta frosseri...med blod och svett.
 
Här kommer det bilder!
 
 
ena poolområdet från toppen av vattenrutchkanan
 
cool grodman
 
häng i poolbaren
 
familjen på stranden
 
Bamsekram
 
improviserat safari
 
palmer e nice
 
 
1...2....3!!!!!!
tuffing.
 
...typ så var det.
 
 
gonatt!
 
/Jon
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0