Det är Theos röv

Kian har aldrig vart speciellt intresserad av att rita och jag tror jag förstår varför. Han har med största sannolikhet sett ett av mina alster och insett att han inte har generna för det...att rita är liksom inte våran grej. Här om dagen satt iaf jag och barnen en stund vid köksbordet med kritorna medans Carolina lagade mat. Efter en seg start kom Kian igång och ritade gubbe efter gubbe. Det var Theo och Kian, det var mamma och pappa och dessutom fick farmor och farfar vara med på ett hörn - snyggt! Sedan fick Theo en stor bulle på kroppen och jag blev lite nyfiken på vad det var för något.
-Det är Theos röv! svarade Kian bestämt
Sedan fick alla gubbarna en varsin röv. Några fick bullar som liknade babianarslen medans andra fick nöja sig med ett långt, rakt streck...men det var tydligen rövar det också. Så kan det gå.
 
Idag har jag inte vart så trött som jag trodde att jag skulle vara.
När man lägger Kian räcker det med att läsa saga tills han somnar, det brukar bli ganska precis en bok. Sedan gäller det att hålla sig vaken i ca två minuter så att han somnar in ordentligt och inte vaknar när man kliver upp.
Förut räckte det med att stoppa en vällingflaska i munnen på Theo och sedan var det gonatt. Nu ska man läsa en bok medans han dricker väling och sedan låssassova bredvid honom tills han druckit upp och somnat. Låssassova my ass! Igår var det inte ens nära. Jag trodde att jag blundat en kort stund men det visade sig att jag sovit en timme. Det gjorde att det INTE gick att somna när det sedan var dags att sussa för natten. Jag vaknade av att båda barnen sprang ut och in i vårat sovrum. "Pappa! Jag tror att klockan är sju och att du måste åka till jobbet!" sa Kian.
Jag masade mig ur sängen för att upptäcka att klockan var kvart över fem och det var inte alls dags att åka till jobbet. Men eftersom jag visste att Carolina också sovit dåligt så stannade jag uppe och käkade frukost med barnen innan jag gjorde dom iordning så att hon iaf skulle få en liten timmes sömn till.
 
Idag lyckades jag inte heller hålla mig vaken i Theos säng men tuppluren stannade iaf på en halvtimme, och eftersom jag väntat lite längre med att lägga mig borde jag kunna knoppa in relativt lätt. Jag och barnen åker till Borlänge i helgen och förhoppningsvis kan jag betala av lite på sömnskulden när jag är där.
 
För er som undrar vad som hände med galna ko-sjukan som härjade för en massa år sedan så kan jag säga att ett fall dykt upp på Garpvägen 56. Theo formar horn med pekfingrarna och sedan sätter han dom till huvudet och ropar MUUUUU! Men det är inte ett sådant där lugnt och rogivande muuu som kossor brukar köra med, snarare ett väldigt aggresivt MUUUUU! Dessutom springer och hoppar han runt till synes planlöst och ibland gör han utfall mot den som råkar vara närmast. Det ser väääldigt roligt ut.
Det är däremot inte fullt lika roligt när galna ko-sjukan bryter ut vid matbordet lagom tills han kletat in "hornen" med mat och sätter upp mot huvudet. Långhåriga barn med mat i håret är INTE coolt!
 
Gonatt (hoppas jag)
 
/Jon
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0