Lördag 090418

Igår gick jag och Kian upp vid 05:00 och skjutsade Jon till jobbet eftersom jag behövde bilen då Kian skulle till läkaren kl.11:15. Det gick bra hos läkaren, Kian är så fin och duktig så! Han hade inte gått upp så mycket i vikt den här gången, men han hade vuxit 1cm :)
På tal om det så brukar jag väga mig på deras våg ibland för o se hur mkt jag gått upp/ner i vikt. Tänkte att jag säkert lagt på mig en hel del så som jag mufflat i mig massa onyttigheter på sistone, men trott lr ej jag hade gått NER 4½ kg sen förra gången jag vägde mig där!...
Kanske var fel på vågen eller så är det kanske muskler som blivit till fett och eftersom fett väger mindre än muskler så är det ju inte så konstigt att jag gått ner, hehe..nej men det kändes iaf bra!

Efter det åkte vi till min Farmor och hälsade på henne en sväng innan vi åkte och hämtade Jon från jobbet.

Minns inte vad vi gjorde mer igår..hehe, minnet är bra men kort! :P


Idag skulle Jon iväg och ha städ-dag med fotbollen kl.10:00-14:00, under tiden åkte jag och Kian först till Ikea och sedan till Marieberg. Det är väldigt skönt o avkopplande att strosa runt själv i sin egen takt, lite jobbigt att inte ha nåt smakråd med bara. Kian är tyvärr inte till mycket hjälp :)
Jag köpte mig iaf en jeanskjol på rea, den kostade bara 99:- (kostade i vanliga fall 299:-) inte ofta jag gör sånna bra affärer..hehe. Fast den fanns bara i strl 34 och jag har ju egentligen strl 36 men den får vara lite tajt, tycker iaf den var snygg :P

Nu har vi precis sett på Robinsson, jag tycker så synd om laget som fått vara i träsket ända till nu :/
Det verkar vara riktigt tufft i år!

Inatt ska jag försöka o inte amma Kian nåt o se hur det går, han har inte ammat på hela dagen och det har gått jättebra. Men nätterna blir nog svårare då han vaknar och e snuttesjuk. Det är ju så lätt att bara låta han snutta lite tills han somnar om, men nu vill jag se att han klarar sig utan att amma på nätterna eftersom han ska få sova borta för första gången nästa helg. Jag och Jon ska ha en gemensam 25-årsfest. Det kommer kännas riktigt jobbigt att lämna bort Kian över natten, men vi ska försöka släppa loss o ha kul iaf. Man måste ju unna sig själv lite ibland oxå för om man mår bra själv så blir man nog en bättre förälder oxå, det tror iaf jag! :)

Nu är det tack o hej för mig!



Jeanskjolen jag köpte på Gina tricot.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0