Söndag 090426 "Bakis efter 25-års fest!"

Igår var det min födelsedag. Jag och Jon skulle ha våran gemensamma 25-års fest.
Kian skulle sova hos Mormor och Morfar lörd-sönd och antagligen kände han på sig det för han vägrade att sova fred-lörd natt..så man var lagom pigg igår, heh.

Mina föräldrar och syrra kom vid typ kl.12, då hjälpte Mamma och Pappa oss med och göra Potatissalladen till festen och sedan tog dem med sig Kian och åkte hem till sig...jag kunde inte hålla tårarna tillbaka, usch vad jobbigt det var att lämna bort lilla snutteälsklingen :(

Jag gjorde mig iordning och sedan satte vi (jag, jon och syrran) oss ute i solen på altanen och jag tog mitt första glas vin på nästan 1 1/2 år, det var gott!!...fick gåshud..hehe. Klockan var då 14:30 och jag började ju känna mig lite salongsberusad efter bara 1/2 glas, då satt jag och babblade på ganska bra...Jon blev lite orolig :D
Men jag visste ju själv att det var läge att ta det lugnt så att jag skulle klara av hela kvällen så jag hällde i mig vatten och drack väldigt försiktigt fram till kl.16:30 när alla gäster hade kommit, var bara lite lagom full då!..hehe.

Det var en lyckad kväll tycker jag. Helt underbart väder, goda vänner och alkohol...kan inte bli bättre ;)
Vi spelade kubb (tjejerna mot killarna) och så spelade vi Fotboll, hehe Sara kom in i en farlig närkamp och höll nästan på o skalla ihop med två andra typer (minns inte vilka..?) men hon klarade sig oskadd som tur var :D
När vi kom in så sjung alla "Jag må du leva.." för mig och Jon och sedan skålade vi med en varsin shots, hihi det var gulligt tycker jag! ;D
Senare på kvällen lekte vi Kuragömma och sjung Lips. Sara är så otroligt dålig förlorare och vägrade ge sig när Johan vann på Lips över henne hela tiden, så hon ville ha revansch efter revansch medans vi andra ville gå o lägga oss när klockan var 03:30..hahaha, det var bara Sara och Johan som var pigga och på festhumör då!

Det är så himla roligt att festa ihop med Sara och det andra Borlängeborna! Synd att det blir så sällan nu för tiden! =)
 
Trott eller ej men imorse var Johan uppe först av alla vid typ kl.08:40, han som festade på rätt ordentligt i slutet där...men vi andra var inte långt efter iof, jag gick upp vid 09:00 och sedan kom dem andra upp en efter en :P
Dem flesta var oförskämt pigga idag, killarna ställde sig till och med och började sparka boll till varandra..helt crazy!..hehe.

Klockan 11:00 kom mitt lilla hjärtegull hem igen, Kian hade varit väldigt duktig hos Mormor och Morfar :)
Syrran åkte hem med Mamma och Pappa då eftersom hon skulle rida...usch vad jobbigt och palla med de en sån här dag, det är bra gjort! 
Dem andra drog vid typ kl.13:00 efter att vi sett på Robinson reprisen.

Nu ska jag lägga mig i min sköna säng och sova!! :)

TACK FÖR EN JÄTTETREVLIG OCH ROLIG FEST, NI ÄR UNDERBARA ALLIHOPA!! =)





Av Sara, Markus, Jens, Nordin, Sofie och Johan fick vi jättefina vinglas och så vanliga glas i samma sort och så fick vi ett par fräna snappsglas som lyser i olika färger när man har vätska i dem. Av Linda och Johan fick vi två fina champagneglas och en flaska skumpa. Av Camilla fick jag ett jättefint halsband och så fick vi tillsammans en flaska vin...eller om det var skumpa, har inte kollat så noga än..hehe.
TACK SÅ MYCKET FÖR ALLA FINA PRESENTER!! :)


Kommentarer
Postat av: Johan

Fantastiskt roligt var det! Jag får nog ta på mig att jag var en av dem som var på väg att förinta stackars Sara på fotbollsplanen.. tänk vad viktig en boll kan vara ibland :D tur att det gick bra iaf! bör tilläggas att jag var uppe redan 8.00 men efter att ha setat själv ute i solstolen tyckte jag det var dags att väcka er andra för att få lite sällskap :P

2009-04-27 @ 22:20:49
Postat av: sara

Jaa gud vad kul vi hade =D Måste göras om snart!

2009-04-29 @ 10:55:01
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0