Vad hände med myrsloken?

Ja, det kan man fråga sig. Som ni vet utlovade jag myrsloksinfo så sent som för några dagar sedan och nu förefaller det som att jag helt sonika övergett mitt löfte och flytt mitt ansvar. Så är det förståss inte. Jag gick in helhjärtat för att kunna servera er all fakta som finns att tillgå om detta mytomspunna djur, men när jag grävt mig djupare in i myrslokens värld än någon människa någonsin gjort var den förbluffande sanningen nära att få min hjärna att explodera. Myrsloken sitter på kunskap så farlig att den aldrig måste nå medvetandet hos gemene man, så för er egen säkerhet kommer det jag fick reda på att förbli hemligt.

Istället ska jag berätta om min helg. Det som haft störst intryck på min helg är träningsvärken i min arm som jag fått av att smiska för mycket. Nej, det är inte Carolina som vart olydig utan jag har försökt sanera lite damm här hemma. I lördags utrotade jag samtliga damkorn från sovrummet. Jag dammade av ALLT, skakade täckenoch lakan, smiskade madrasser och kuddar, damsög och vädrade...tror aldrig det vart så rent i det sovrummet någon gång. På söndagen gick jag lös på soffan, redan då kände jag att armen var lite seg. Trots detta kämpade jag på och smiskade samtliga kuddar, hade det funnits någon arkeolog i närheten kunde han mycket väl ha funnit fossil från urkvalstret någonstans i röksignalerna som syntes över hela garphyttan.

Jag har även hunnit med att grejja i trädgården och spela fotboll, båda med positiva resultat. Tyvärr blev söndagens match mot Närkes kil inställd pga spelarbrist, rätt kasst med tanke på att vi kan plocka spelare från två lag. Besvikeln lade sig lite eftersom ÖSK stod för en stabil insats och besegrade helsingborg.

Idag ville den lönansvarige på mitt jobb ha mitt kontonumer pronto, detta får mig att vädra förskottslön på nya arbetet. Skulle detta vara fallet så finns chansen att jag suger in sista lönen på proffice, första lönen på färg & form samt semesterersättningen från proffice sammtidigt. Muchos dineros!
Man märker att man blivit gammal när man förväntar sig rejält tillskott i kassan och ens första tanke är: betala av på lånet! Istället för att tänka KÖP COOLA ELEKTRONIKPRYLAR!
Jag kommer liksom inte på något jag VERKLIGEN vill köpa. Problemet kanske löser sig själv eftersom Carro har en fallenhet för att spendera mina pengar (älskar dig gumman!) så summan av kardemumman kan bli att jag ens slipper fundera.

Over and out! /jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0