Friskt vågat...skevt pepparkakshus!

Jag har lärt mig en hel del om pepparkakshusbygge i helgen. Misstagen har faktiskt inte avlöst varandra men några käppar i hjulet har stoppat min vision från att bli verklighet. Mallarna var klockrena men byggdelarna blev lite skeva och hade ojämna kanter. Detta gjorde i sin tur att sammanfogningen blev ett rent helvete...eller det blev lite svårt iaf. Efter det tänkte jag rädda upp det hela med lite supercool garnering. 126 eller mer i IQ till trots lyckades jag spruta på för lös kristyr, det såg INTE okej ut. Inte blev det bättre av att 75:an (Carolina) upprepade min miss och täckte hela taket med vit geggamojja. Räddade dock upp det hela med att styra upp den andra sidan skapligt. Inte grejt, inte bra...men skapligt. Men jag har tagit till mig av detta, jag är många erfarenheter rikare och nästa år ska jag bygga en pepparkaksshoppinggalleria (eller iaf ett litet hus) och det kommer att bli AWSOME!

Funderar fullt allvarligt på att göra intagningsprovet till MENSA, skulle vara kul att få reda på vilken IQ man har. Det internetbaserade testet är ju trots allt inte helt tillförlitligt. Skulle det sedan visa sig att jag klarar det så är det ju bara ett kvitto på det jag redan vet: Jon Fredborg - Lite smartare, lite bättre ;)

/Kapten pepparkakssengångare

Kommentarer
Postat av: carolina

Det var ju trots allt JAG som räddade andra sidan av taket på ditt pepparkakshus :P

2009-12-06 @ 22:36:36
URL: http://summersense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0