Min syn på saker och ting

I Helgen gav sig familjen iväg till Borlänge som ni kanske redan har läst. Alltid lika skönt att komma iväg, låta Kian busa med farfar och farmor medans man själv tar en välförtjänt time-out från allt ansvar som det innebär att vara vuxen.

Under ett par dagar har jag vart imun mot saker som i vanliga fall retar mig, under bilresan upp insåg jag att den tiden är förbi. Längs med våra svenska vägar sitter det uppskattningsvis 58.343.568 st hastighetskameror. Förlåt mig 58.343.560 st tomma skåp som ska föreställa vägkameror. Åtta stycken skåp innehåller faktiskt en kamera. Hursomhelst har vi svenskar en oskriven regel som säger att man ligger på den rekomenderade hastigheten (vilken den är går att utläsa av vägskyltar) plus ca 10-20 km/h. Detta gäller tills man får syn på ett skåp eller möjligtvis en polisbil då man saktar in till rekomenderad hastighet. Man MÅSTE inte sakta in om man inte vill men det är allmänt accepterat att göra det om man skulle känna för det.
På resan till Borlänge märkte jag att det brister i utbildningen på många körskolor samt i förståndet hos en del medmänniskor. Inte nog med att vissa trafikanter envisas med att hålla rekomenderad hastighet på sträckor där plus 10-20 km regeln gäller. När dom får syn på en låssasfartkamera lägger dom sig 10 km UNDER rek hastighet. Tror dom på fullt allvar att "storebror" ser dom genom den lilla kameralinsen (som saknas i 99,9999999 % av alla skåp) och antecknar att HZI 343 är VÄLDIGT duktig som håller hastigheten med MARGINAL, guldstjärna i kanten! Ja du tant Asta, tur för dig att jag är en sån otroligt uppmärksam bilförare, annars hade jag parkerat min focus ovanpå din rostiga mazda.

Väl i Borlänge stressade vi ner en kycklingrulle för att hinna ner till Jens för att inta alkoholhaltiga drycker med sagde värd, Mackan och Sara. Jag upphör aldrig över att förundras över hur vuxen min relation till alkoholen blivit...aldrig för mycket, varvar med vatten, kan säga nej till en till. Jag ska försöka lära Carolina hur man gör någon gång men tillsvidare så skulle man kunna tro att hon klunkar direkt ur tidsmaskinen. Är hon månne dömd till att återuppleva sin första fylla i all oändlighet. Medans den 16-åriga Carolina och den ungefär jämngamla Sara (drack nog ur samma tidsmaskin) roade sig med sitt blev jag och Jens utklassade av Mackan på NHL 09. 10-1! Anmärkningsvärt kan tyckas...men det räcker liksom inte. Bara en seger för Mackan skulle ge ungefär 12 ggr pengarna på unibet. 10-1 är att jämföra med att det skulle börja växa kalaspuffar på träden och att klimatkrisen blev löst genom att alla skulle börja tanka sin bil med päronsoda. HÖGST ANMÄRKNINGSVÄRT! Hursomhelst var det iaf en trevlig kväll, jag hoppas på något liknande på nästa helgs kräftskiva.

Kian lär sig nya saker varje dag, och kommer han på nåt han tycker är kul så kör han tills han tröttnar, har han månne det efter sin mamma? Just nu stoppar han in ett finger i munnen och rycker ut det med ett ljud som låtter som en blandning mellan smask! och plopp! det blir förståss ännu roligare när någon följer hans exempel.

Nu ska jag följa dom spännande slutminuterna mellan Hafnarfjördur och Breidablik på livescore, jag tror vi alla vet hur det borde sluta!

gonatt /jon

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, du skriver så kul! :D

Du är bättre på det här med o blogga än jag.



Älskar dig! Puss!



/"Carolina 16 på nytt" ;)



Ps. Du får lära mig hur man gör på kräftskivan nästa helg.

2009-07-26 @ 23:52:46
URL: http://summersense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0