Så otroligt hemskt!!...

Läste i NA i morse om en 4-årig pojke som hade drunknat i en utomhuspool i Östernärke igår kväll. Så hemskt!!
Mina föräldrar bor ju på öster och jag kom o tänka på att deras grannar har ju en pool och en massa barn, dem tog ju dessutom bort staketet runt poolen för nåt år sen. ´Tänk om det var deras barn´ var min första tanke...men sen kopplade jag bort det o tänkte inte mer på de....

....förrens Mamma ringde o frågade om vi läst tidningen idag o då fattade jag på en gång....det var deras barn!
Han hade tydligen cyklat ner i poolen och när styvpappan hade upptäckt han så gjorde han hjärt- och lungräddning på en gång, en annan granne som gick förbi deras hus just då stannade till där och försökte så gott hon kunde att lugna ner dem o få dem att förstå att det inte var deras fel. Pojkens syster som var 11år var helt hysterisk. Det tog 20minuter för ambulansen att komma dit (alldeles för lång tid enligt mig!) dem åkte med ilfart in till sjukhuset och försökte göra upplivningsförsök där men det gick tyvärr inte.
Mamman till pojken är dessutom gravid och skulle haft barn för någon dag sen, tänk vad fruktansvärt hemskt och jobbigt att föda och sedan ta hand om det barnet i det tillstånd som hon är i nu!! Jag kan inte ens föreställa mig hur otroligt stark man måste vara för att klara av något sådant!!
Man får sig verkligen en tankeställare....


Kommentarer
Postat av: sara

Usch vad hemskt!!! =(

2009-06-03 @ 09:54:14
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0