Geografi 100 tack!

Här sitter vi då och kollar på andra semifinalen i eurovision. En miljon kronor skulle det kosta att få mig att ta på mig ungern-fikusens brallor. Fulaste grön-turkosa, spänn-tighta pantsen...och han går väl vidare trots usel sång. Nåja, kul för dom.

För ett tag sen rev polen av sitt nummer var på carolina utbrister: åh, vårt grannland! Jag lyfter ett förvånat ögonbryn och hon rättar sig: Nej, just ja...Danmark ligger emellan. Jag fick lov att skratta lite...var på det följde en diskussion fyld av yviga rörelser och förklaringar. Det hel utmynnade i att Carro berättade för mig att jag inte fattar nånting och att hon var bättre än mig på geografi. Liten skräll med tanke på att hon så sent som i förrgår frågade om det finns ett land som heter Vitryssland och vart det ligger. När jag påpekade detta bad hon mig hålla tyst, hon passade på att än en gång upplysa mig om att jag minsann inte visste så mycket som jag tror. Hon var iaf bäst på svensk geografi!!!

Den svenska geografin visade sig vara lite rostig hos både mig och Carro. På frågan om vart sveriges mittpunkt låg lyckades carro iaf fundera ut att den troligtvis låg norr om örebro. Efter att jag avslöjat svaret på frågan: Medelpad...skulle jag förklara vart detta landskap ligger.
-Norrut, efter kusten...
-På vänster eller höger sida, undrade carro.
Hmmm...mig veteligen har vi bara kust åt öster, iaf norr om örebros breddgrad.
Det var länge sedan jag hade geografi också. Jag skrattade när Carro kallade sveriges nordligaste landskap för Happaranda...och jag fortsatte skratta när hon ändrade sig till Lappland. Jag var ju säker på att det var norrbotten. Men snacka om att stå med brallorna nere...det är ju lappland. Men, men...hellre utan brallor än med ungerns bögbyxor!

Höjt!
/ Jon


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, nu vet jag ju att Carro med all säkerhet menade att säga att Haparanda är Sverige östligaste stad/kommun. ;) Heja Carro!

2009-05-14 @ 23:27:22
URL: http://mansixxa.se
Postat av: Linda

Sveriges*

2009-05-14 @ 23:28:00
URL: http://mansixxa.se
Postat av: Sara

Hahaha=D

2009-05-15 @ 06:30:31
URL: http://kilstadius.blogg.se/
Postat av: CAROLINA

Ja det var ju det jag menade såklart!..hihi ;)

2009-05-15 @ 06:41:15
URL: http://summersense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0