Onsdag 090506 "Gnäller av mig lite!"

Fi fän så trött jag är!! Som vanligt börjar jag komma igång på kvällskvisten och kommer inte i säng förrens alldeles för sent :P 
Igår kväll när Kian hade somnat vid 20:30 så fick jag order över tlfn att börja laga matlådor till Jon samtidigt som jag städade o plockade i köket, när Jon sen kom hem från träningen och hade handlat så kommer han in o ställer kassarna i köket, tar maten jag gjort till hans matlådor och går upp o sätter sig o käkar och kollar på fotboll..hmmm...TACK FÖR DEN LIXOM!!!
Jag plockade iaf in alla varor och städade klart i köket, sedan satte jag mig vid datorn och beställde gardiner till köket på Jotex. Kom inte i säng förrens kl.23:30. Och inte kunde jag somna för dé, nej Kian låg på mage med ansiktet rakt ner i kudden så jag låg och lyssnade så att han andades hela tiden. Till slut tänkte jag att det är ju bättre att jag vänder på han så att jag oxå kan sova sen, så det gjorde jag och självklart vaknade han då och ville amma..vid typ kl.00:30 la jag ner han i sängen. Sedan la jag mig och försökte sova, men usch vad det började klia i halsen så jag låg o vred o vände istället för o sova.
Kl.02:30 vaknade Kian igen, han låg och rummlade runt i sängen och lät med ett väldigt irreterande ljud i typ 30min innan jag inte orkade med det nåt mer. Då blev det ammning igen då! :P
Men inte somnade han för de inte. Jag var helt jävla slut vid 03:30 o då låg jag och tänkte på att Jon minnsann aldrig hjälper till, han har alltid ursäkter till att slippa hjälpa till med Kian och han är fan aldrig hemma nu för tiden känns det som. Han har ju tex redan planerat sin helg, utan att bry sig om att fråga mig om jag hade velat göra nåt lr om det var nåt speciellt vi skulle göra. Nu skulle vi till mina föräldrar på Lördag för pappa fyller år, men nepp det kan inte Jon för han har ju andra planer fast jag har sagt det till han sen i förra veckan att Pappa fyller.
Och på söndag ska han på fotboll igen. Det förvånar mig inte om han har nåt på Måndag som han ska iväg på oxå, måndagar tar han ju ut pappadagar så då om något borde han ju hjälpa till o ta hand om Kian.
Men jag är för trött och utmattad för o säga till han..orkar inte med tjaffs o bråk. Då står jag hellre ut. Jag tar ju gärna hand om Kian för han betyder mest i hela världen och jag skulle göra vad som hellst för han, men för både min, Jons och Kians skull så vore det ju bra om Jon kunde hjälpa till lite mer.
Men han tycker att han jobbar så mkt och det e ju såklart mycket jobbigare än o vara hemma o va mammaledig tycker han, men han får iaf sin frukostrast och lunchrast i lugn o ro...en annan får vara glad om man hinner slänga i sig lite mat nån gng under dagen.
Aja...hehe men iaf...när jag låg o tänkte på det här så blev jag så jäkla ledsen o tyckte att han hade minnsann alltid nån ursäkt till att inte hjälpa till här hemma eller med Kian, men inte nu för nu jävlar ska han få ta hand om Kian tänkte jag medans jag rusade upp för trappen (Jon sover på övervåningen i veckorna). På vägen upp började jag storböla och fick inte ut ett ord typ..hehe så typiskt! :P Jon fattade ingenting, han trodde det hade hänt nåt med Kian.
Han gick iaf upp o tog hand om Kian o jag gick o la mig, men inte fasiken kunde jag sova för de. Jag låg på helspänn och kunde inte slappna av! Vet i tusan vad som har hänt med mig, jag brukar ju alltid somna så fort jag lägger huvudet på kudden.
Kl.05:00 somnade Kian igen och jag somnade nån gng därefter av ren utmattning.
Sedan var det uppstigning vid 08:00 tyckte Kian, så det var bara för mig att masa mig upp o ge han gröt o så.
Hehe kl.10:30 ringde Jon min mobil, då var han på jobbet..jag som trodde han låg o sov :P
Dem hade ringt kl.06 så han jobbar 07-16 idag...stackarn!!! Hoppas han får ett nytt jobb snart, drygt att aldrig veta hur man jobbar!!!! Han lär oxå vara riktigt trött idag med andra ord, han var ju vaken 03:30-05:00 och jobbet ringde kl.06, inte hann han somna nåt däremellan :/

Nu ska jag ta hand om min lilla gnällspik till son, vet inte om det är tänderna som är på gång för han har varit riktigt gnällig på sistone.

Kolla vilken gullig unge - världens sötaste!!! :)

090505


/Haha uj vad långt inlägget blev!..ingen som orkar läsa allt det där, det är ju bara gnäll rakt igenom dessutom! :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Åå du HAR verkligen världens sötaste unge =D



Jag orkar alltid läsa din blogg. Du kan skriva huur mycket "gnäll" som helst och jag skulle ändå läsa =P

Du får hitta dig ett jobb du och så får ni köra ombytta roller ;) Han är pappa ledig med kian och du jobbar ! Hehe. Fast nu är det ju inte lika enkelt som det låter..

2009-05-06 @ 12:33:48
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0