Stela ben som bär hur långt som helst

Grabbhalvan gick av stapeln i Örebro igår, 1500 tappra män i varierande form avverkade 5 långa km till fots. Mitt i detta tumult befann sig en person som sedan länge tappat sin fornstora form, nämligen jag. Hur hamnade jag då där? Anledningarna är många men sammafattas bäst enligt följande = Jag är en idiot!
Chefen ringde och frågade om jag kunde tänka mig att springa grabbhalvan med företaget. (spontan tanke) -nej, varför skulle jag vilja det?
Innan jag han avfärda förslaget gjorde han ett tillägg, -Du är väl en sån som gillar att röra på sig och är i bra form? (Spontan tanke) - Hmm, visst är jag väl det, i lite bättre fysisk form än gemene man. När jag tänker efter så är jag väl riktigt vass, ett fysiskt fenomen kanske? Är inte mitt kropp ett tempel byggt av hård träning och allsidig kost?
det räckte med det enkla påståendet för att blåsa upp ett ego på en numera 10 kg för tung drömmare. Att jag sedan länge övergett träning för chipsdiet glömdes bort för några sekunder och jag tackade ja. Det var drygt en månad sedan det hände och jag hade all tid i världen att dra mig ur. När det började närma sig planerade jag in en sträckning, bra ursäkt. När jag väl ska ringa martin och meddela att jag skadat mig i förberedelserna (soff-slappandet) inför loppet berättar min kära sambo att jag är tjock och att jag nog behövde springa dom 5 km. Därmed har jag nu bestämt mig för att bli nyttig för tjugofjärde gången. Loppet gick över förväntan och jag har tackat nej till en bakelse på jobbet - beach 2012, yä män!

Idag är jag jättestel i benen men jag känner mig som en friskare och sundare människa. Imorrn blir det paintball (yä män!) då går det nog åt minst 1 kg i värmen. Fotboll på söndag, se där ett halvkilo till minsann. Raka spåret!

Glenn hysén är bäst, han var med i Berg flyttar in på TV. När jag blir stor ska våran familj också bara prata fotboll som hos Hyséns.

Har jättemycket spännande att skriva men det får jag inte för Carolina ska kolla nåt viktigt (troligtvis jättetråkigt) på datorn exakt nu!

Let's go Penguins! / Jon

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag sa INTE att du var tjock älsklingen, jag sa bara att du varit väldigt onyttig på sistone o att det kanske skulle kännas bra om du var med o sprang! :P (jag är inte så elak som du får det o låta!) hehe.



Haha så det ska alltså bara snackas fotboll i familjen, o när jag ber er att prata om nåt annat så blir det knäpptyst...de e ju underbart! :D



Hmm...vad hade du för massa mer o skriva om egentligen?? ;) (så skrev du säkert bara för att göra mig nyfiken..?) :P

2009-05-29 @ 23:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0