En dubbel.

Nu hade Carolina redan kritat ner ett inlägg för idag. Därmed, mina damer och herrar, får jag lov att presentera...en dubbel!!! Ni är väl inte överdrivet intresserade av vad jag pysslat med dom senaste dagarna, men jag tänker skriva det ändå och det finns inget ni kan göra för att stoppa mig.

Ni kanske trodde att jag gick i idé efter måndagen, men jag gick faktiskt till jobbet på tisdagen. Klockan 5 för att vara mer exakt, trots att jag inte kom i säng förens sent kvällen innan. Detta upprepades dagen efter och så inleddes den onda cirkeln med för lite sömn. Detta ledde i sin tur till en orkeslöshet som utmynnade i brist på blogginlägg från min sida.

Vad har hänt då? Min lömska VD bjöd på krämbullar utan att ta någon själv för att "det skulle räcka åt alla", ändå blev det en över, how come? Nästa rast kom han stickandes med anmälan till grabbhalvan. Pretty sneaky, göda upp mig för att kunna fixa mig sen. Inte nog med att han halade fram anmälan, han hade skrivit ut resultatet från sin senaste grabbhalva 21.24. Inte nog med det, han undrade om inte jag hade sprungit på 23 någonting (mycket riktigt, 23.34). Inte nog med det heller, han frågade om han skulle skriva dit vid vilken ålder han hade gjort resultatet (kan det vara 59 din gamling). Ni kanske tänker att "Den där Jon är nog alldeles för mogen och intelligent för att ge sig in i den här vuxenvarianten av snoppmätartävling" men ICKE! Utmaning var det här, jag skall SEGRA!
Mindre socker och mer springa för min del. Motiverad och i form fixar jag 21, och jag kommer att vara i form och jag kommer att vara motiverad. Må längsta snoppen vinna!

Istället för att se ÖSK-fiaskot i onsdags kollade jag in Mariebergs seripremiär, eftersom jag gjort hela 1 träning på dom fyra senaste veckorna var jag en bra bit från startelvan. Men våran nya "supermålvakt" som ensam skulle ta oss till div 5 såg mänsklig ut. Grym på linjen men rätt taskig i luften. Motiverad och i form har jag goda chanser att lägga vantarna på platsen i buren, och jag kommer vara i form och jag kommer att vara motiverad.

Min fru är en liten fuling. Hon skulle jobba klockan 11.30-19.00 men dom hade ändrat till 15-19. Idag ringde dom och ändrade tillbaka 11.30. Då var det synd om Carolina, det hade ju vart så skönt med en kort dag på jobbet tyckte hon, stackars...men vänta lite. När dom kortade tiden var det ju skrutt att hon fick jobba så lite, onödigt att ens åka dit osv. Älskling...är det så att du försöker mörka att du är en liten lathund? ;)

Oj, nu är klockan över 12 och det är egentligen lördag men jag räknar ändå det här som en fredagsdubbel, bara på summersense.blogg.se damer och herrar. Tiden flyger när man kollar på världen bästa film "Cinderella man" awsome!

sov gott! / Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0