Planera, det är bra.

Det tycker iaf Carolina. Carolina skriver listor, Carolina skriver upp saker i kalendern och Carolina försöker involvera mig i planerandet. Lika bra som Carolina tycker det är att planera, lika mycket tycker jag att planera är skrutt. Jag har aldrig behövt planera saker, jag har aldrig haft något superviktigt att planera in. När det otroligt osannolika väl inträffade (jag råkade dubbelboka mig själv) så gjorde jag det som verkade roligast.
Nu har allt tagit en vändning, jag har slagit personligt rekord!
Vilken barriär har jag krossat undrar ni? Kan jag som redan uppnåt så mycket verkligen förbättra mig?
Så fantastiskt var det inte, mitt nya personliga rekord i antal inbokade helger i rad är numera tre...det gamla fantastiska rekordet var en.

Då faller hela min livsfilosofi, Hakuna matata funkar inte när man har för mycket inplanerat samtidigt som man har noll koll på vad? hur? och när? man ska göra nåt. Det slutar allt som oftast med ett uppgivet varför?

Jag får skaffa en egen kalender som jag kan planera i.
-Lördag? Nej då har jag planerat in sovmorgon till 10, frukost och avancerat slöande till 13, soffliggande mellan 13-16, hämta pizza/äta pizza 16-17. Kan vi klämma in det innan kl 18 när TV-kvällen börjar?

Nåja, det är ju bra att det händer saker.

Carolina har skrivit en lista på vad som ska göras imorgon och på lördag.

Fredag:
-Handla
-Städa (det gör vi jämt, det behövs ju inte skrivas upp)
-Tvätta (det gör vi i skrivande stund oxå)
-Rensa vind/förråd (vill inte!)
-Boka semestertripp (parken zoo,jippie!)
-Laga mat (tur att det står uppskrivet, annars hade vi svultit ihjäl)

Lördag:
-Städa (gjorde vi inte det igår?)
-Koka potatis

Kanske överdiver hon lite, men jag tycker att det är gulligt. Och det är bättre med för mycket koll än med misslyckat hakuna matata.

gonatt/ Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0