Det kunde man ju ge sig faaaan på.

ÖSK förlorar mot Mjällby IGEN och vill det sig riktigt illa så kommer reprisen på fjolårets pannkakssvacka nu. Det värsta var inte förlusten i sig utan spelet. Underprestationer och brist på idéer. Boström vägrar plocka av Porokara trots att han inte presterat i ÖSK-tröjan på hela säsongen.

Men annars började dagen på bästa sätt. Klockan två vaknade Kian och han hade ingen lust att somna om trots Carolinas tappra försök med mjölk och saga. Istället hade han egen show i mammas och pappas säng. Ingen var i närheten av att kunna somna. Det finns inget som förgyller en natt som när det klockan tre dyker upp ett ansikte en dm framför näsan och att få höra ett -Pappa...vad gör du?
- Kian...pappa försöker sova, vad gör du?
- Ja....pappa....vad gör du?

Men han somnade ju iaf om igen i sin egen säng, synd bara att klockan var fem och att jag hade väckarklockan ställd på 05.20...upp och hoppa, pigg och utvilad. Åkte till Stockholm och packade ihop mässan, trött som aset själv. Men det gick skapligt fort iaf. Kian hade blivit hämtad av morfar på dagis och dom spelade fotboll när jag kom hem. Vi sparkade boll en stund till, kollade lite bolibompa och Kian var så snäll och go' som bara han kan. Han tiggde lite mjölk och kollade fotboll med pappa. när klockan var halv åtta tyckte jag att det var läggdags för kian, det tyckte han med och han somnade med vällingflaskan utan protest. hoppaas han kan sova hela natten.

Helgen gick undan utan att det hände speciellt mycket, men det var ju det som var grejjen. Jag spelade fotboll...självklart var det en tjogis som satte hela sin tyngd på min vrist, det är alltid en tjogis som sätter sin fot på min vrist. Men det var det värt eftersom jag köttade in en retur för min fjärde fullträff den här säsongen. Lite old fashioned gaming hos Johan på söndagseftermiddagen -Gears med cola, chips och ölkorv.

...Och premier league förståss, 6:an körde en teaser med två matcher av premiäromgången i lördags för att locka potentiella köpare av abonemang, och det funkade på mig. Jag lider när jag tänker på att snålheten jämtemot "onödiga utgifter" väger över mot något som känns så "hemma" som premier league. En säsong till klarar jag mig utan, jag prioriterar bort EN säsong till. Men om ett år ligger det närmare tillhands att hoppa över att svälta någon dag i veckan.

Jag har börjat på en ny bok "Good guys" och som titeln antyder så handlar den om mig, eller den baserar sig lite löst på någon som skulle kunna vara mig. Vem vet, den här kanske kan slå det tidigare rekordet bland mina påbörjade böcker. 5 är det magiska nummret när det gäller antal sidor och jag är redan uppe i tre. Om man räknar bort min brainstorm/mindmap blir det två. Räknar man bort min disposition av dom händelseförlopp jag kommit på hittills så blir det en...men håll tummarna, och framför allt HÅLL UTKIK i en bokaffär nära dig....år 2015 ca.

Carolina är duktig på att göra fint och jag är en lata apa som inte gått ut och sprungit fast jag lovade mig själv att jag skulle göra det.

/ Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0