Jag ser ljuset

Jaha, då var det dags igen. Bärbara datorn har fått en knäpp och går inte att använda. Det var bättre förr när grejjerna pallade för en stöt eller två. Så nu sitter jag uppe på stationära datorn vid, hör och häpna...ett fungerande skrivbord - inget ont som inte för något gott med sig.

På förkylningsfronten kan vi konstatera att jag har blivit marginellt bättre...medans Carolina förståss har blivit sämre. Vad är det frågan om egentligen? Ska det vara såhär, karma vart är du?

Idag var det sista dagen på jobbet innan julledigheten och det känns som att jag har klivit in i ljuset. Det här blir mitt första jullov sedan jag slutade skolan och det känns GÖTT! Trots kraftig förkylning med ihållande trötthet var jag på strålande humör när jag hämtade Kian efter jobbet. Och humöret sjönk inte trots att Kian grinade när han inte ville klä på sig för att gå hem. Och trots att han grinade när han fick blodpuddding till middag istället för pankaka som han ville. Och trots att han grinade när han inte fick pepparkaka till efterrätt. Och trots att han stortjöt när han inte fick kladda i slasken som var full med gammal gröt och äggskal. Jag tror att det var mitt goda humör som fick honom att ge med sig och sluta vara en grinputte. Vi lekte med bilar och byggde dupplo, han böt blöja utan minsta gnäll han var sådär härligt glad och busig som han kan vara när han sätter den sidan till. Tandborstningen skedde med något som kan liknas vid tvång (som vanligt) eftersom han tvärvägrar, men efter det var det bara glada miner igen. Det ska bli super att få vara hemma hos min skrutt i mer än en vecka!

Julafton närmar sig med stormsteg och tack vara det tidiga julfirandet i Borlänge har jag kommit in i julstämning...trots att min enda julrelaterade uppgift i år är grötkokning. Carolina är nog rädd för att uppmuntra mig när det gäller julstök, hon vet vad som kan hända om man gläntar för mycket på den dörren.
Men jag är sagolikt nöjd med min julklapp till min älsklingsgumma, jag brukar vara kass på presenter men i år har jag träffat helt rätt.

Jag måste bara ta upp kylan innan jag slutar. Ska det vara så här? Man hinner knappt utanför dörrn innan det hänger istappar från pungen. -26 grader är inte OK! Som protest ska jag imorgon bitti trotsa kylan och hämta posten UTAN kläder. Vi kan bara inte ha det så här, någon måste göra något...och den någon får bli jag!

juliga gonatthälsningar alles!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Lollo

Vilken tid hämtar Du posten ;)

2010-12-22 @ 23:55:00
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: tomten

hmm...hämta posten naken...en till Gollum kanske...

2010-12-23 @ 09:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0