Jävla skit!

Igår var det julbord på blablablas(bortglömt) gästgiveri i Borlänge. Jag hade sett fram emot det sedan det blev bestämt i höstas och det blev om möjligt ännu viktigare när jobbets julbord blev inställt. Orosmolnet var Carolinas förkylning, skulle hon kunna känna någon smak över huvudtaget? Men när morgonen kom stod det klart att den stora förloraren var *trumvirvel* jag själv...förståss! Carolina kände sig bättre men min medelförkylning bröt ut i en dunderförkylning och jag var ett snäpp ifrån utslagen. Utan smaksinne fans det bara en sak att göra - jag gick på kvantitet. Jag fick inte njuta av smaken på jansons, julskinkan eller köttbullarna men jag fick iaf känna på den speciella julbordsmättnadskänslan.

Vi hade julklappsutdelning i Borlänge också, Kian hade föga överraskande vart snällast. Kian var livrädd för tomten...och det var jag med. Inte nog med att masken var läskig, när tomten smög runt knuten var det inte helt utan likheter med Gollum. Men en stor eloge till min far som tog på sig ansvaret trots viss motvilja och obefintlig förberedelse.

Vad är det som är sex tum lång, två tum bred och gör kvinnor upphetsade?...En femhundring! Tillika min favvojulklapp. Juletider är räkningstider och femhundringarna trängs ju inte i plånboken precis. Kians bästa julklapp var nog BRIO-tågbanan.

Det blev ett taskigt inlägg...men jag är så jävla förkyld! Jävla skit!

/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0