Ointressanta helgen

Det har inte hänt mycket på Garpvägen 56 på sistone. Om man inte heter Kian förståss, då händer ALLT! När Kian väl valt att gå och sova har jag och Carolina haft noll krafter kvar. Vi bara sitter och degar innan vi tillslut går och lägger oss. Det roligaste som hänt i veckan har förståss vart pulkaåkningen. Jag och Kian har åkt fredag och lördag, i söndags körde hela familjen och idag var det Carolina och Kians tur. Kian tycker att det är lika roligt att putta ner en tom pulka som att åka själv, men roligast är det förståss när pappa ramlar...och det händer ju lite då och då eftersom jag inte är så smidig.

Julkalendrarna på TV blir ju inte bättre med åren. "Hotell gyllene knorren", hur kul är det? Ingen humor, ingen julstämning och ingen SNÖ, iaf inte i dom två första avsnitten som jag såg. Plus dock för mammans finska brytning, allt blir roligare på mumindalska. Tacka vet jag Sunes jul, det var grejjer! Pappa Rudolf är en förebild för julfirare världen över. Resultat kan variera men det är tanken som räknas. "Ta av laxen Sune, det är dyrt...jag menar gott".

Ibland känner jag mig som pappa Rudolf, vissa saker händer bara mig. I fredags skulle jag unna mig lunch från donkens. När det var dags att veva ner rutan på skruttbilen för att beställa hade den frusit fast. Trots full fart på fläkten blev det till att öppna dörren, pinsamt. Samma sak när det var dags att betala. Men när maten väl skulle räckas över hade jag lyckats vålda upp rutan.

Julmiddagen på jobbet är inställd. Jag som hade ställt in magen på trippeltalrik får nu tänka om, för inte kan jag väl äta dubbelt vid julbordet i Borlänge?

Världen är som en kexchoklad, det kunde man iaf tro efter att ha läst förra inlägget. Egentligen var det bara jag som var sugen på kexchokladen som jag hade i kylen. Men guldfisk som man är hade man glömt den när jag skrivit klart. Den slutade i Carolinas mage. Tur var väl det för nu satsar jag på beach 2014.

Hej på er!

/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0