The story continues...not

Nu har ni förstås setat som på nålar i väntan på vad som ska hända härnäst i min kariär på jobbet. Kommer det att hända något? Ska jag säga upp mig? Kommer jag att sitta på lagergolvet iklädd endast ett rosa molnbarnförkläde och äta havregryn direkt ur påsen? Svaret är.......nej!
Jag har lugnat ner mig och befinner mig i ett skapligt harmoniskt tillstånd. Det blev ingen rafflande fortsättning på den historien.

Anledningen till att ni fått vänta är att jag haft fullt upp. I förrgår skulle jag skriva men halkade in på en ansökan till ett nytt tävlingsprogram på 5:an. Och är det något jag gillar mer än min familj, tanken på fred i världen och "El Taco" på American take away så är det ju att vara med i TV.
-Sakta i backarna Mr.Fredborg, du har vart på TV en endaste gång. Det låter som om det vore en drog för dig och att du är med mest varje dag.
My bad! Det var inte meningen att det skulle låta så, men faktum är att har man fått känna smaken en gång så vill man ha mer. Slutsats - Att vara med i TV är som kexchoklad, punkt.

Igår när jag skulle skriva hade jag fullt upp med Kian. Kian sprang, Kian hoppade, Kian slängde sig, Kian hängde i mamma, Kian klättrade på pappa, Kian gapade, Kian klängde i soffan. Ja, Kian var lite överallt...utom i sin säng. Och Kian gjorde allt...utom att sova. Jag och Carolina hade siktat in oss på en mysig glöggkväll med nybakta saffransbröd som Carolina och Kian bakat (Carolina bakade och Kian åt deg, detta ledde till att Kian blev avvisad från bakandet men slutade med att han smög fram till bunken och lyckades sno åt sig mera deg). Nu fick man fika med ena handen och fäkta bort en helgalen bulltjuv med den andra. Det var INTE avslappnande. Man skulle kunna bli knäpp på honom om det inte vore för att han jämt är så härlig. Oavsett om det är jättesent och han egentligen är jättetrött så är han ändå go'och gla'. Slutsats - Kian är som kexchoklad.
Istället för att bli knäpp så blev jag bara trött och gick och la mig...utan att blogga!

Annars då? Jag halkade in på en tipstävling på bet24 - last man standing. Lägg ett spel varje dag, missar du är du ute. Av 7000 startande är det 1000 kvar. Förstapriset är 140 laxar, det skulle ju smaka.
Det är svinkallt ute, man lär tom ta på sig kläder för att hämta tidningen. Öhhh, jag brukar inte hämta den naken jag menar ju täckbrallor. Hmm...hämta tidningen naken...hmm?

Världen utanför Garphyttan?
Det är okej med Hijab (muslimsk spökdräkt som täcker ansiktet) bland lärarstuderande. Någon måtta får det väl ändå vara DO? Man är inte islamofob bara för att man använder lite sunt förnuft. Är det någonstans man ska ha ansiktskontakt så är det i skolan eller på dagis - gör om gör rätt!
Wikileaks! Svinbra! Makten tycker alltid det är jobbigt att hamna i ljuset och det förstår man ju när man ser den här topplistan på omdömen om världens ledare:

3:a Kim Young-Il, Blekfet gammal gubbe - Inte så fantasifullt, men blekfet är underskattat.

2:a Nicolas Sarkozy, Kejsaren utan kläder - Fantasifullt, och ack så träffande. Briljant!

1:a Putin och Medvedjev, en är blek och tvekande den andra är en alfahane. Batman och Robin, gissa vem som är Batman? Klockrent! Jag älskar det! Allt som refererar till Batman ska respekteras men det här är ju guld!

Nu ska jag äta bulle och sova! Tjohej!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0