Gaarrrrhh! Treasurrrrre ohoj!

Klockan kvart i sex igår dök jag in på jobbet, och med undantag för en snabbvisit hemma på en timme befann jag mig där till klockan åtta. Behöver jag berätta att min hjärna hann bli väldigt trött på den tiden. Kroppen då? Ingen fara, kroppen förstår inte sånt, den bara gör som den blir tillsagd. Efter klockan fyra var det städdag, hela firman tog ett krafttag för att få lite skjuts på projekt ordning och reda. Jag fick hjälp av självaste direktören med min lilla (gigantiska) tårtbit. Skönt att kunna se att det hände någonting, ibland känns det hopplöst när man ensam försöker styra upp det hela bit för bit. Men karma har uppmärksammat mitt eviga slit samt min osjälviska natur och beslutade sig för att belöna mig med klockrena älgtofflor. Dom var blåa, mysiga och jättevarma...allt man kan önska sig hos ett par tofflor. Övriga skatter: tofflor och fotoramar till Carolina, trädgårdssaker till Kian, plastväskor till Kians dagis samt rattmuffar och isskrapor till den som vill ha.

Idag var det liten lumpen-reunion på O'learys när Pettson på genomresa anslöt sig till mig och Johan. Han var sig lik den gamle liraren, riktigt kul att se honom. Men tiden går fort i glada vänners lag, plötsligt var klockan sju och det var dags att bege sig. Man borde verkligen köra en avslappnad afterwork lite oftare. Kian hade lagt sig när jag kom hem, men han var fortfarande vaken så jag passade på att gosa med honom en liten stund.

Nu ska jag och Carolina glo på upplösningen av vinterspelen, spänningen stiger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0