Skogens konung i SödertÄLGe

Idag var det dags att åka till kungliga hufvudstaden för att plocka ihop mässmontern. Innan jag åkte tjuvstartade jag med att ordna det för mig på lagret därav blev det en tidig morgon. Väl i Sthlm slängde jag och Simon från servicestyrkan ihop mässmontern i rekordfart. Vi beslöt oss för att luncha på donken i Södertälje för att hinna iväg en bit. Vid avfarten från motorvägen stod två oskygga älgar och tuggade på ett träd, helt obrydda om trafiken runt omkring. Hur f-n kom dom dit? Det blev en upplevelse för Simon som aldrig sett en älg förut. Men vad är oddsen för det? Man kommer ifrån obyggden och första älgen men ser står vid donken i Södertälje.

Väl hemma smet Carolina iväg till marieberg. Planen var att hon skulle ta med Kian innan jag kom hem men vi ändrade den planen. Men Kian har vart så go' och glad idag så det var inga problem trots att pappa var en tröttis. Dagens skönaste var när vi läste "Petter och hans fyra getter" för hundrade gången. Kian satt knäpptyst och lyssnade tills jag började läsa om "trollet ludenben" då tittade han på mig med stora ögon och utbrister: Aaarjjjjj!
Nog hade han lärt sig att "ludenben var alltid ARG, alltid hungrig som en varg" som det står i boken.

Kian knoppade in strax innan sju och pappa stöp i soffan med dregglet rinnande strax efter sju. Att jag skulle sova tidigt var ju lite min idé eftersom jag har buisness att ta hand om på färg o form tidigt imorgon. Nu var ju problemet att jag vaknade upp och inte lyckades ta mig i säng innan jag blev pigg igen. Så nu sitter jag här framför paradise hotell och kan inte sova. Men sånt är livet.

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0