Comeback kid

Till att börja med vill jag dementera dom elaka rykten som antyder att jag ska ha varit överförfriskad förra lördagen i Borlänge. Det är lögn och förbannad dikt. Jag drack vuxet och ansvarsfullt, Markus bjöd på en whiskey jag, som det i efterhand visade sig, var allergisk mot. Nog om det!

Det var länge sedan jag delade med mig av mig själv. Jag jobbade arslet av mig i Juni och sedan körde jag ända in i kaklet sista veckan innan semestern. Till råga på allt var det ju fotbolls-VM så det gick inte att lägga sig i tid. Sedan vill man få ihop familjetid också, dygnen innehöll för få timmar.

Efter en veckas semester har jag hunnit smälta det mesta och nu ska jag blogga.

VM var en besvikelse. En fjuttig possitiv överraskning i Uruguay. Ingen revolutionerande taktik, ingen magisk spelglädje inte heller någon utblommad talang (Müller kanske, men hur rolig var han egentligen?). Fiaskon och underprestationer var det däremot gott om. Vart var festen? Ljuset var ju iaf att Spannien vann finalen trots att Holland försökte mörda till sig bucklan. Karatespark i bröstet - Fängelse på stan, Gult kort på fotbollsplan.

Forlan "vann" skytteligan, synd att jag bara satsat 10 och inte 50 som jag trodde hela tiden. Nu delade han ju på segern så svenska spel gjorde det samma med oddset. Jej blir litt irritert jej (jag blir irriterad på låtsasnorska)

Det var saker som stör, likvärdiga med en sten i skon eller regnmoln på himmlen. Ingenting i närheten av: (trumvirveln) Postkodkampen!

Jag har hundra saker att gnälla på men tar det mest självklara. Postkodkampen är som en taskig blandning av Wipeout, lotto och lekparken härutanför...mer lekpark än wipeout. "basängen" går knapt till knäna, man skulle inte kunna dränka en smurf däri. Wipeouts megabollar på två meter i diameter är ersatta av sladdriga ballonger, och löpbandet hade Rikard Sjöberg snickrat ihop själv. Rikard verkar vara en bra kille med koll, varför tror han att han kan svara upp mot Hans och Felix som skojig, småelak komentator.
Intervjutrollen är bara så fel!
Går tv4 under om man inte kränger tillräckligt med postkodlotter? Eller går dom igång på att missmatcha program? Efterlyst på fortet? Aktuellt med Ernst? Postkod på skansen? Vaddå finns den sista?...ahaaa, du menar sommarkrysset (eller vad f-n det nu heter.)...

Vad sent det blev...jag är ju Kian-ansvarig nu när Carolina jobbar en hel del. Jag ajournerar mig till imorgon kväll, på återhörande (äterseende, återläsande eller vad ni vill.)

gonatt / Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0