senare samma dag

"Jon och Kian hade argumenterat sovtid i ca en timme innan Kian slutligen gav upp vid 20:30. Men efter två avsnitt av "I drömmarnas trädgård" och tre högläsningar av "bilar" hade Jon svårt att känna sig som en vinnare. Temat från drömmarnas trädgård satt som berget i hans hjärna och Pinke ponken tycktes susa varv efter varv förbi hans ögon. Han tröstade sig med att han iaf skulle kunna ta bilen för att köpa sig lite lööööve (love). Carolina var fortfarande på möhippa och han kände sig lite ensam där han satt. Han bestämde sig för en snabb tur till centrum för att utforska utbudet. Väl där fastnade han för två stycken som han tyckte hade det lilla extra och han kunde inte bestämma sig. När han såg att priset var rabaterat vid köp av två bestämde han sig för en dubbel. Vid kassan kunde han inte motstå en Dr. Pepper, den skulle gå utmärkt tillsammans med polkan och helnöten. Det var ju ändå lördag, han hade råd att unna sig lite extra."

Det var ett litet stycke ur min roman "Jons lördag", håll utkik i bokhandeln.

Två chokladkakor inköpta - It's party time!
Jag hade börjat med att peta naglarna om det inte vore för allt ludd i min navel, sedan har jag en färdig maskin med tvätt som måste hängas eller tummlas WOOOHOOO CAN YOU FEEL IT! Åh, fyra strumpor som måste sorteras i tvättstugan! Det här kommer att bli en kväll att minnas!

Later! / Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0