Bloggen ja...

Senast jag bloggade satt jag och väntade på resultatet av Anna Bergendals semifinal i Eurovision, och visst åkte hon ur. Svenska folket rasade, vart är sjävinsikten? Sveriges tradition sen några år tillbaka har vart att skicka det sämsta tänkbara skrutt till finalen, och det slutar sällan något vidare. Det är inte europas smak som är kass, det är våran.
Jag sparade en lön när jag inte spelade på att mitt favoritbidrag Serbien skulle ta en top 10 placering, tack Carolina.

Israel skjuter ihjäl obeväpnade aktivister och plötsligt inser världen vilken skurkstat man har att göra med. Öga för öga, tand för tand säger man som israel runt gazaremsan. Sedan hämnas man en pungspark med automateld. Vidriga svin!

Havet består nu mera av 50% olja, 40% vatten och 10% sopor, alla ni som bara gillar lyckliga slut: BLUNDA!

Kians dagis gjorde ett besök på brandstationen och Kian hade tydligen vart överlägset mest intresserad. Allt var så roligt, att han kallade brandbilarna för sopbilar var inte hela världen. Vi mötte guiden på väg hem från grillkvällen på dagis nyss. Han kände igen Kian från besöket och bekräftade hur kul han tyckte att det varit med sirenerna och att få sitta i brandbil.

Världens socialaste unge är han också, han hejjar på exakt alla han ser. Och prata med dom ska han göra också, och det dröjer inte länge innan han kan göra sig förstådd. Jätteduktig pratkvarn!

Själv jobbar jag och står i som aldrig förr, money makes the world go round.

Nu är det dags för ett härligt generation kill avsnitt.

Och imorgon börjar festen...dragspelskarnival i Nora (yeah right!)
/ Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0