135

Det händer mig allt som oftast att folk kommer fram och frågar mig: Jon, du som är så sjukt smart, hur är det egentligen att vara så där sjukt smart?
Det är inte så lätt som man kan tro. Man sätter stor press på sig och lägger ribban väldigt högt. Om resultatet mot förmodan inte skulle bli enastående är det lätt att gräva ner sig, trots att en normalbegåvad människa skulle skratta sig lycklig om den ens var i närheten av min storhet. Skämt åsido.
Jag fick resultatet från Mensas IQ-test idag, min IQ är beräknad till 135 eller mer. Det motsvarar en IQ som är högre än 99% av befolkningen. Resultatet berättigar till medlemskap MENSA och givetvis ska jag gå med. Tyvärr har man inte jättestor användning av hög IQ, jag har ju trots allt inte kommit längre än till färg o forms lager men det är ju kul ändå.

Annars då? Jag gjorde min första utomhusträning idag. Minusgrader och en stenhård grusplan, ingen jättesmart idé kanske. Bättre då att softa i soffan och kolla på SVERIGES VÄRSTA BILFÖRARE! Awsome! Jag säger som Justin: Padapapapaaaa I'm lovin' it! Synd bara att dom stoppat in Dogge Doggelito här också, snart har han vart med överallt...två gånger.

Årets stöld i melodifestivalen! Hörde Manboy med Erik Sade på radion och refrängen fastnade direkt...den hade något som man kände igen sig i. Tänkte inte mer på det, men när jag kom hem slog det mig...jag hade hört den förr! Det var en riktigt lurig stöld från 250 kg kärleks "Gert musexpert". Han hade bara bytt ut raden "bullmus, bullmus ja det var en bullmus" mot "manboy, manboy you can call me manboy" sneaky bastard! http://www.youtube.com/watch?v=bom6NxYENxk

Simma lugnt!

vänliga IQ-hälsningar / IQ-Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0