Hej svenska folket, ni är dumma i huvudet!

Det är ju egentligen bara melodifestivalen, men va faaaan! Hur tänker man när man röstar på Anna Bergendal? Är det samma som när man röstar på Willy i let's dance, för att jävlas? Eftersom jag har Carolina helt på min sida så slipper jag troligtvis eurovision i maj, för vem vill sitta och skämmas för den smutsiga skiten?
Bäst i sångtävlingen i år var förstås Salem Al Fakir och vi gjorde vårt för att styra upp det hela med några röster men det hjälpte tydligen inte. Det är stunder som denna som man funderar på om det kanske är läge att införa diktatur. Why? Jag lånar ur watchmen (awsome movie!):
-We are society's only protection.
-From what?
-You kidding me? From themselves!
Det börjar bli dags att lämna bestämmanderätten till en elit som har lite mer koll, det duger inte att varenda trätomte och svennebanan ska vara med och bestämma.

Men annars e det fint!
Klockan 7.30 sprang jag in på Behrn arenas vårgröna matta, kvalitén på gräset var inte svinbra...jag förstår varför dom ska byta under VM-uppehållet. Men detta var ju trots allt mitt första framträdande i Svart-vitt på Behrn så det spelade ingen roll, solen sken och fåglarna kvittrade. Nej, jag har inte blivit värvad till ÖSK det var träningsmatch med Real Marieberg. Trots att det blev förlust med 6-1 är jag nöjd med min insats. Jag tog nåt friläge, några knepiga skott och kände mig i bra form. Det kvittade när det haglade klena prestationer i backlinjen bland annat två självmål. Inte sånna självmål när nån styr och ställer målvakten utan sånna när folk stressar upp sig utan anledning och rensar bollen i mål.
Utöver det ruschade jag fram och tillbaka över planen två gånger för att vara med på hörnor. Det var ungefär då jag insåg att Big Mac-dieten INTE gör underverk med konditionen.

Sen har vi städat och vädrat, på vissa ställen kunde man hitta årgångsdamm men det är slut med nu. Kian har vart grinig eftersom vi försökte få honom att leka själv litegranna, men han ska alltid ha någon med sig. Helst av allt skulle han nog äta jämt, det är hans favoritsyssla just nu. Tur att han kan vara ett sånt gosigt charmtroll när han väljer att sätta den sidan till.

Dags att softa!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0